Роден победител (тест на Renault Megane RS Trophy)

Откриваш я на паркинга, сядаш в твърдото, обгръщащо тялото ти спортно Recaro, закопчаваш червения колан (в първия момент цветът може да те натовари, след това тотално ще забравиш за него), натискаш бутона START, впиваш ръце в облечения в тъмна алкантара волан и се пренасяш в друг свят.

Ако си роден с характер на победител, в гените ти е заложено да се справяш с всяко предизвикателство. В спортното RS подразделение на Renault са магьосници в превръщането на избрани стандартни модели на французите в расови машини с качествата на истински спортисти. Последното им генетично модифициране е извършено над Megane. Прераждането му в RS 275 Trophy е мотивирано само с една цел - да бъде победител.

Компанията показа на целия свят какво са постигнали, като пратиха R-версията (доплащаш да нямаш задна седалка, за още по-леки и некомфортни предни "корита" от Recaro и 5 кг по-леки джанти) на същия RS 275 Trophy отново да покори "Зеления ад", както е известна германската писта "Нюрбургринг".

Превърнатият в ултимативно пистово оръжие Megane се върна в Париж като най-бързия сериен автомобил с предно предаване... отново. Там той затвори "Нордшлайфе" - северната дъга на легендарното германско трасе, от години отмерващо докъде са стигнали производителите, за респектиращите 7:54.36 мин.

Ако тези неща ви вълнуват, най-близкият пряк сериен конкурент  с предно предаване на френския  суперхеч в официалното класиране е Seat Leon Cupra 280. Огненият испанец с германско сърце обаче изостава с четири секунди след всяка направена обиколка зад бързия Megane.

 

Силата на Megane RS 275 Trophy се усеща сякаш е повече от обявените 275 кс при 5500 обр до високите за двигател с принудително пълнене 6800 обр и 370 Нм въртящ момент от 3000 обр. За Trophy версията инженерите от RenaultSport са добавили само 10 кс и 10 Нм повече от RS. Въпреки това машината върви зловещо по-добре при всички режими.

Едно от нещата, които ни карат да чувстваме повечето сила, е елиминираното до минимум турбо забавяне (турбо лаг) при доускорение. Там е и силата на Trophy, защото заводските данни от 5.8 секунди за спринта от място до 100 км/ч трудно могат да ни стреснат. Удоволствието от работата с механичната 6-степенна скоростна кутия е голямо. Оставя те да вършиш цялата работа през стегнатия с къс ход скоростен лост и съединителя.

 

Механичният самоблокиращ диференциал (шпер) изпада в шок, когато се опитва да предаде цялата мощност през предните гуми към асфалта. Без него обаче описването на завоите с толкова висока скорост и стабилност няма как да се случи. Усещаш как всяка твоя реакция се пренася директно през предните гуми към асфалта.

Връщаш се от каране, спираш на паркинга и преди да слезеш от жълтия тестов Renault Megane RS 275 Trophy, вече пишеш съобщение: Колко струва? Отговорът е 56 900 лв., (RS версията с 265 кс е около 49 хил. лв.) и, честно казано, до нея адекватно може да се нареди само конкурент с близка динамика като Seat Leon Cupra 280. Golf GTI, съжаляваме.

 

Истината е, че поведението на Renault Megane RS 275 Trophy граничи с шизофрения. Имаме предвид това, че в един момент може да изпълнява функциите си на семеен хечбек, а в следващия да показва забележителните си умения да атакува всеки остър завой като пистов автомобил и веднага след това да ускорява вандалски на излизане от тях.

Всичко това обаче с едно важно уточнение - трябва да можеш да живееш с каменно твърдото окачване, гарнирано от черни 19-инчови Turini джанти и нископрофилни гуми. Нарушеният комфорт е дело на едни от лидерите в областта Ohlins. Същите амортисьори с леки промени в настройките и още по-твърди пружини директно се поставят в рали версията на модела, състезаваща се в Група N4 на Европейския рали шампионат.

 

Системата R.S. Monitor 2.0 направи прекарването в тестовото Trophy още по-забавно. На 7-инчовия сензорен екран можеш да следиш данни в реално време за използваната в момента мощност, въртящия момент, температура на маслото и водата, налягането на турбото, колко си отворил дроселовата клапа с десния си крак, налягането в спирачната система и ъгъла на волана при завиване.

Могат да се измерват и по-важното да се записват на USB ускорение като 0 до 50 км/ч, 0 до 100 км/ч, стартове на 400 метра, 1000 метра и време за спирачен път от 100 до 0 км/ч. Можеш също така да следиш G-ускорението при движение на диаграма, както и колко превъртат гумите на старт и др.

Renault Megane RS е за онзи този тип хора, които през седмицата искат да карат автомобила си на работа, до магазина, а през уикенда са по пистите. Ако си един от тях, задължително трябва да го тестваш, и то в 275 Trophy RS версията!

Снимки: topcars.bg

Технически данни Renault Megane RS 275 Trophy

Дължина: 4312 мм

Широчина: 1808 мм

Височина: 1423 мм

Колесна база: 2636 мм

Тегло: 1376 кг

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1998

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 275 при 5500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 370 при 3000-5000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 255

Ускорение 0-100 км/ч: 5.8 сек

Градски разход: 9.8 л/100 км

Среден разход: 7.5 л/100 км

Вредни емисии СО2 г/км: 174

Базова цена на Renault Megane RS Trophy с ДДС: 56 900 лв.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти