Волф: Ф1 отборите трябва да имат повече от един шеф

Моторспорт директорът на Мерцедес Тото Волф вярва, че днес отборите във Формула 1 не могат и не трябва да се ръководят само от един човек. Волф изигра огромна роля в развитието на тима след като наследи Рос Браун. Всъщност работата на Браун се разпредели върху система от хора на различни постове, което според Волф е и ключът към успеха.

Тото се занимава с търговските и спортни въпроси около ръководството на тима, докато Пади Лоу поема контрола върху техническата част. Ники Лауда се води неизпълнителен директор в Мерцедес и се занимава най-вече с пилотите, докато Анди Коуъл пък отговаря за представянето на двигателите.

"Няма да повтаряме грешките от миналото. Структурата не трябва да се разводнява от това, което преди дефинирахме като роля - "шеф на отбора". Мнението ми по въпроса е много категорично. Давайки на някого страшно техническа роля и карайки го да представлява компанията и да общува с ключовите акционери - като ФИА, ФОМ, големите спонсори и борда на Daimler - ти го разсейваш. Едно от най-важните неща е да поставиш хора на различни постове спрямо уменията и компетентността им. После трябва да направиш така, че те да стоят само в собствената си област. Те могат и да се развиват, но това е много опасно, само прочетете Принципа на Питър. Един технически директор може да бъде повишен до директор на отбора, но това не е задължително правилно", обясни Волф.

"Днешните Ф1 отбори не са организациите, които бяха преди 10 или дори преди 5 години. Сега трябва да разпределяш хората и да ги караш да правят това, в което са най-добри. След това трябва да им осигуриш необходимото, за да се представят възможно най-силно", допълни Тото Волф.

Според Волф благодарение на реформата Мерцедес са успели да направят крачка напред и е задържала екипа след напускането на Рос Браун.

"За Рос беше трудно да приеме, че ролята му се променя, защото той се върна във Ф1, за да е единствен референт, както сам казваше. Но в отбор с 800 души персонал, 400 в Бриксуорт, не може да има само една отправна точка. Да, отговорността пада върху една личност, но всеки трябва да работи в собственото си поле на компетентност. Пади знаеше от самото начало каква е позицията му и затова нямаше проблеми".

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg

 

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти