Новата стартова процедура дебютира на "Спа"
Този уикенд пилотите и отборите се връщат на пистата за следващото състезание от календара - Гран при на Белгия. След дългата лятна почивка битката продължава, но вече с допълнително усложнение - новото правило за стартовата процедура, наложено от ФИА.
В надпреварата на "Спа" пилотите ще се подредят на стартовата решетка и ще стартират "неподпомагани" от отборите си. Болидите ще напуснат боксовете си с предварително фиксирана точка на зацепване на съединителите си и пилотите няма да могат да експериментират и да правят промени с помощта на инженерите си във формиращите обиколки за разлика от преди. Сега добрият старт ще е единствено в ръцете (и в краката) на състезателите.
За това състезание Пирели са подготвили медиум и софт гумите си, които ще трябва да издържат на високоскоростните завои на класическата 7-километрова писта "Спа".
"За Гран при на Белгия избрахме същата комбинация от смеси, каквато използвахме и на "Хунгароринг". Тя се оказа една от най-вълнуващите досега през сезона, но пък двете трасета са много различни. Пистата в Унгария беше много тясна и с много извивки, докато "Спа" е отворена и високоскоростна. Тук гумите са подложени на високо натоварване от много страни, защото им въздействат различни сили, а температурите на въздуха са сравнително ниски. Затова софт и медиум гумите са най-подходящи, защото осигуряват както добро представяне, така и издръжливост. Това е състезание, в което може да се случи всичко - кола за сигурност, променливо време, така че стратегията е от значение", заяви моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри.