Светът е диск - Porsche

От Porsche 356 до Cayenne - поглед отблизо на развитието на спирачките

Първото Porsche със спирачни дискове е 356 B Carrera 2 е от 1962 година и от тогава германците търсят какво да подобрят, за да може само с докосване на педала на спирачката, шофьорът да получи необходимото.

1962 Това са и въпросните дискове от въпросната Carrera - апаратите притискат диска от вътрешната страна, позволявайки по-голям диаметър.  1966 Вътрешно вентилираните спирачни дискове дебютират в 911 S - предни и задни. Отворите за охлаждане между триещите се повърхности позволяват на генерираната от спирането топлина да излезе. 66-а година... 1974

През 1974-а Porsche въвеждат като опция за 911 Carrera 3.0 двойно-вентилирани дискове. Тук дупките помагат в накладките да не влизат песъчинки и вода и така, особено при дъжд, спирачките да работят значително по-добре. 

1977 Четири-буталните спирачни апарати навлизат с 911 Turbo 3.3, а технологията идва от състезателното 917/30. 1983

ABS (Anti-Lock Brakes) се появява първо при Porsche 928 S. В общи линии, системата не позволява блокиране колелата при спиране и така колата остава управляема.

1996 Моноблок алуминиевите спирачни апарати идват стандартно с първото поколение Boxster. 4-буталните моноблок фиксирани апарати се произвеждат от цяло парче алуминий в името на по-доброто охлаждане и на всичкото отгоре са красиви.   2001

Керамичните спирачки или така наречените Porsche Ceramic Composite Brake навлизат с 911 Turbo и 911 GT2. Те са наполовина по-леки чугунените, което намалява неокачената маса и подобрява комфорта и представянето.

2015

10-буталните спирачни апарати биват монтирани за първи път на предния мост на Cayenne Turbo S. Подобно на керамичните дискове с диаметър 420 милиметра, те са много отзивчиви при висока скорост и дават усещане за стабилност.

Илюстрации: Bernd Schifferdecker

Още от Моторни спортове

Виж всички