Гледай на живо

Светослав Дяков и Анатоли Нанков с коментар за битката между Лудогорец и ЦСКА - София

Volkswаgen T-Rоc: Да се родиш в добро семейство

Volkswаgen T-Rоc: Да се родиш в добро семейство

Винаги има значение в какво семейство си се родил и къде си израснал. От възпитанието, гените и средата зависи какъв ще станеш и това важи както за хората, така и за автомобилите. Преди няколко месеца Volkswаgen представиха един напълно нов модел, който описаха като компактен кросоувър. Той трябваше бързо да се нареди до останалите от SUV гамата на марката и да докаже, че е достоен за представител на семейството както в градски условия, така и извън тях.

Новият T-Rоc, както решиха да го кръстят (T като Tiguan или Touareg), си дойде с хаштаговете. Той е #urban, той е #crossover, #newcar, #citycar, #roadtripcar, #different, #confident, но преди всичко, той е #volkswаgen, а последното има най-много последователи. И както в социалните медии, така и в живота, за да успееш, трябва да изпъкнеш с нещо. С какво се различава новият T-Rоc от останалите SUV-ове на улицата и по какво прилича на роднините си, трябваше да се провери веднага.
Volkswagen T-Roc@@@
На срещата с медиите той дойде със семейството си - Polo, Arteon и Tiguan. Нареди се до тях уверено и сякаш винаги го е имало - просто някой му е пазил мястото на опашката докато се роди. Място до Tiguan и Touareg, отворило се по желание на европейския (и не само) клиент, който днес иска все повече технологии във все по-малки, но високи коли. Според изпълнителния директор на Volkswаgen това е тенденция, която няма да изчезне в скоро време, и за целта до 2020 година марката ще има близо 20 SUV-a, които ще осигуряват 40% от продажбите.

Пазарите се движат от потребителите, а потребителите искат да се движат със SUV-ове. Затова VW просто вкарват нещата в серийно производство и не задават излишни въпроси като: “Защо искате да седите по-високо?”, “За какво ви е 4х4 в града?”, “Защо таванът и купето да не са в един цвят?” Те казват: “Мобилност означава лична свобода”. И са много прави. Искаш да имаш свободата да минеш по пътя и извън него - да я имаш, не задължително да се възползваш от нея. Дори да си тръгнал заникъде, да можеш да минеш отвсякъде.

Всъщност Volkswаgen доказаха, че разбират както от клиенто-психология, така и от SUV-ове, още с продажбите на новия Tiguan: 400 000 коли от пускането му на пазара до представянето на T-Rоc. Сега продължават напред. Новият член на гамата също стъпва на MQB платформата, на която са и други успешни модели с емблемата VW - Arteon, Passat, Polo, Golf, Tiguan и Touran, и е четвъртият им SUV. Натоварен е със семейните очаквания за функционалност, красота, поведение и технологичност, а още дори не е имал време да се поразтъпче и да види свят.

Тръгва с рогата напред, както е и в рекламата, защото никой не може да го чака да кара пубертет и да си взима поуки поколения наред. Ще трябва да ползва фамилния опит, двигатели и други технологии, да се вслушва в съветите на родителите си и да разчиства стадото-конкуренция по пътя си бързо. За целта орисниците са му дали както предно, така и задвижване на четирите колела, ръчна 6-степенна и 7-степенна DSG трансмисия, 3 бензинови и 2 дизелови двигателя, 3 нива на оборудване и са му пожелали успех.

А успехът не би трябвало да закъснее. Клиентите, колкото и странни решения да взимат понякога, държат на потеклото. Те ще си купят T-Rоc, защото е Volkswаgen, защото е с удобни за града размери; защото на външен вид е уцелил точната доза дързост, което означава нито прекалено фрапиращ дизайн, нито липса на характер; защото когато докоснеш волана, усещаш, че управляваш истинска машина, а не детска количка. Последното трудно се описва с думи и донякъде е въпрос на лично усещане, но ако сте карали VW, знаете за какво става дума. Хубаво е, работи, помислено е, липсва компромисът, нали разбирате? Да, има и по-евтини коли на пазара. Да, може би някой ще ви предложи една-две екстри отгоре. Да, сигурно дизайнът на друг ще ви допадне повече с нещо си. Но усещането зад волана си е фолксвагеновото и на нас ни харесва.
Volkswagen T-Roc@@@
Под предния капак германците предлагат да ви сложат 1.0-литров бензинов със 115 кс, който идва с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Ако държите да е автоматик, а той е 7-степенен с двоен съединител, изборът ви е между 2.0-литров TSI със 190 кс и 2.0-литров TDI със 150 кс. Предлагат и един 1.5-литров бензинов със 150 кс и ръчна скоростна трансмисия.

Ако питате Volkswаgen, таргет групата на T-Rоc са “активните градски обитатели”. Ако питате нас, той е за хората, които са в колата си всеки ден, които са си пуснали bluetooth-a на телефона постоянно и той се връзва автоматично към нея, за майките, които оставят децата си на детска градина и до детското столче имат сак за фитнес, за бащите, които може и да забравят, че в събота трябва да са на детски рожден ден, но не и че са на футбол в понеделник след работа. “За различните”, според рекламата, но всъщност е за еднаквите - хората, които си приличат по това, че харесват Volkswаgen, а те не са малко.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички