Мерцедес са си взели поука от станалото с Розберг и изготвят план Б

Мерцедес са си взели поука от станалото с Розберг и изготвят план Б

Шефът на Мерцедес Тото Волф призна, че отборът трябва да има резервен план по отношение на пилотите и да не позволява отново да изпадне в трудна ситуация, както в началото на сезона. Волф обясни, че ръководството си е взело поука от случилото се с Розберг в края на 2016, когато германският пилот си взе световната титла и каза "сбогом" на екипа в последния момент. Така тимът от Бракли се оказа принуден спешно да търси заместник на Розберг, тепърва да го подготвя и да се моли, че няма да е пълен провал.

Миналото лято Нико беше подписал продължението на договора си за сезон 2017, но явно в него е имало вратичка, която му е позволила да се изниже от задълженията си. Сега Волф е категоричен, че за следващия сезон тимът ще има резервен план. Очаква се Люис Хамилтън и Валтери Ботас да останат - трикратният световен шампион има договор до края на сезон 2018, а Ботас може би скоро също ще получи предложение от Мерцедес да прекара още една година с тях.

"Във Формула 1 определено трябва да имаш план Б. Това е част от спорта. Дори да имаш договор, нямаш гаранция, че всичко ще се развие както ти искаш. Обстоятелствата се променят. В момента ние имаме план А. След това ни чакат различни опции, защото пазарът на пилоти ще се промени през 2018 и 2019 година. Важно е да обмислим и план Б, план В", заяви Волф.

На мястото на Розберг Мерцедес повикаха Валтери Ботас и засега решението им изглежда правилно. Той бе само един от кандидатите за мястото. Друг беше пилотът от школата на Мерцедес - Паскал Веерлайн, който тогава нямаше особен опит във Формула 1: "Въпросът беше много сложен. Проблеми, които очакваш да дойдат, се решават по-лесно, но когато Розберг си тръгна, беше от нищото и изобщо не го очаквахме. Тогава почти всички пилоти вече имаха договори с отборите си и не беше никак лесно. Знаехме, че Паскал е вариант, но тогава беше твърде рано да го горим, пускайки го в кола, способна да печели състезания и срещу най-добрия пилот на стартовата решетка. Валтери беше първият ни кандидат, но Уилямс не искаха да го дават. Сделката имаше много страни, защото трябваше да се разберем и за финансова компенсация. Кого да вземат на негово място? Какво ще стане с Паскал? В същото време разваляхме договора и с Нико. В крайна сметка успяхме да излезем от ситуацията по добър начин и с пилота, когото искахме".

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички