Роси и Зарко създадоха шоу в Австралия, но не успяха да спрат Маркес, провал за Дови

Роси и Зарко създадоха шоу в Австралия, но не успяха да спрат Маркес, провал за Дови

Защитаващият титлата си в кралския клас на MotoGP Марк Маркес триумфира с победата в Австралия и увеличи преднината си в генералното класиране на 33 точки, като след днешното състезание предстоят още едва два кръга преди края на сезона. Основният му опонент за титлата Андреа Довициозо стартира от доста неудобната 11-а позиция, а още метри след старта допусна грешка на завой и изгуби девет позиции. До края на 27-те обиколки той бе наваксал едва седем места и финишира 13-и, взимайки едва три точки от Австралия.

Ветеранът Валентино Роси и новакът Йоан Зарко обаче създадоха истинско шоу на изсъхналата от дъжда "Филип Айлънд", повеждаха на няколко пъти и изпреварваха многократно с опасни маневри, а Зарко дори стигна до контакт с Маркес в началните обиколки.

Метри преди карирания флаг обаче Маверик Винялес успя да изпревари Зарко и зае последното място на подиума след Маркес и Валентино.

Гран При на Австралия със сигурност бе глътка въздух за Yamaha, тъй като техническите проблеми с машините на Роси и Винялес в последно време бяха започнали да се превръщат в ежедневие. На сухата писта днес дуото на японският тим се качи на подиума, а на едва хилядни от секундата от тях остана сателитния пилот на Yamaha Йоан Зарко.

Маркес стартира добре от полпозишън, но след първите завои лидер стана родното момче Джак Милър, който се задържа на първата позиция за четвърт от състезателната дистанция. Трибуните избухнаха в аплодисменти при маневрата му спрямо Маркес, имайки предвид, че австралиецът счупи крака си само преди три седмици и това бе първото му състезание след инцидента.

В рамките на тази първа обиколка Доктора също напредна от седмата до четвъртата позиция, зад съотборника си Винялес, а Довициозо сам почти сигурно си зачеркна шансовете за титла този сезон.

Маркес също допусна лека грешка във втората обиколка и се свлече до четвъртата позиция, а дуото на Yamaha го изпревари. След още две завъртания пък се оказа, че най-бързият пилот на Ducati към момента на пистата е Карел Ейбрахам, следван от Хорхе Лоренсо на съответно 12-а и 13-а позиции.

В шестата обиколка Милър сдаде лидерството на Винялес и бе изпреварен още от Роси, който секунди по-късно демонстрира опита си на Маверик и поведе. Маркес пък усети правилния момент, изпревари Милър и Винялес и започна да преследва Валентино. Междувременно пък пилотът на Aprilia Алейш Еспергаро катастрофира, докато държеше шестото място.

След още две завъртания на "Филип Айлънд" Зарко се превърна в лидер, а Маркес и Винялес оставиха Роси четвърти. Мотоциклетите от топ 4 обаче бяха почти залепени един до друг. Зарко и Маркес на два пъти си размениха първото място, като атаката на французина бе доста по-опасна.

В 13-ата обиколка Доктора поведе, след още две Зарко отново заяви претенциите си и пое водачеството, докато Маркес претърпя още един момент и изгуби четири позиции.

Осем обиколки преди карирания флаг Винялес за първи път излезе начело, а Маркес напредна до втората позиция. Само след минута той стана лидер, пое контрола върху състезанието и за отрицателно време натрупа преднина, докато зад него се водеше дълъг спор за останалите две места на подиума.

Винялес взе лошо един от завоите пет обиколки до финала, Зарко и Роси наелектризираха интригата, а междувременно Довициозо напредна до… 11-о място. Андреа Яноне със Suzuki също се опита да се намеси в заключителната фаза на трилъра, но Валентино и Зарко не му дадоха особена възможност за това. Маркес пък вече бе генерирал преднина от над 2 секунди.

На финалната права Винялес успя да изпревари Зарко и спечели първия си подиум от началото на август. За Валентино пък това бе първо качване на почетната стълбичка от края на август, малко преди да счупи крака си.

Топ 5 в генералното класиране на MotoGP кръг преди финала във Валенсия:

1. Марк Маркес (Honda) - 269 т.
2. Андреа Довициозо (Ducati) - 236 т.
3. Маверик Винялес (Yamaha) - 219 т.
4. Валентино Роси (Yamaha) - 188 т.
5. Дани Педроса (Honda) - 174 т.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички