Ники Лауда, един от шефовете в Мерцедес, реши да сподели какви наистина са били отношенията между Люис Хамилтън и бившия му съотборник Нико Розберг. За всички бе ясно, че двамата пилоти не са най-добри приятели, но Лауда разкри, че напрежението е било доста по-голямо.
Розберг напусна отбора, след като постигна това, за което беше дошъл, а именно да стане световен шампион. Сезон 2016 бе доста тежък и за двамата и това си личеше. Битката за титлата беше до последната обиколка на последното състезание, но накрая трофеят отиде при Нико, който го взе и не се върна повече.
"Те нямаха отношения, което винаги е лошо. Нещата бяха толкова зле, че дори не си казваха "здрасти" сутрин. Не съм очаквал да закусват заедно, защото знаех, че не се харесват, но отношенията им наистина бяха ужасни. Това се отрази най-вече на Люис, но и на Нико", разказа Лауда.
Катастрофата между двамата в състезанието за Гран При на Испания през 2016 година бе ясен знак, че двамата не се разбират и ръководството на Мерцедес веднага се опита да оправи нещата. Тогава Лауда заяви, че е на страната Розберг в случая и в крайна сметка отборът издаде заповеди.
"Големият въпрос беше кой е виновен. За мен беше ясно, че Люис беше твърде агресивен, отивайки в дясно, стъпи на тревата, не можа да спре колата и го удари. Ако трябваше да избирам между двамата, щях да посоча, че вината е повече на Люис, отколкото на Нико. И Люис не беше съгласен с мен, попита ме защо го критикувам. Аз му отговорих: "Извини ме, но не мога да приема, че двамата се удряте, ние не получаваме нищо и няма виновни. Все някой трябва да поеме вината". Тогава Люис се разстрои. Нико се съгласи с мен и го попита защо не му е оставил място. Той каза: "Че защо да го правя? Аз се състезавах". След това издадохме заповеди. Казахме им, че това е неприемливо за Мерцедес, защото единият от тях трябва да спечели състезанието и не може да избутва другия. Въведохме правила - кой какво не може да прави, какви наказания ще плаща, ако се повтори, и дори ги предупредихме, че може да се стигне до разваляне на договорите им, защото ние сме отборни играчи, които не се унищожават взаимно. Това беше. Тото състави добри правила и мирът се върна. Преборихме се и инцидентите намаляха", разказа Лауда.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg