Скоростта на правите остава ахилесовата пета на Хонда в MotoGP

Световният шампион в MotoGP за 2020 година Жоан Мир остана доволен от новата карбонова вилка, която отборът на Хонда изпробва по време на официалния тест в Арагон в началото на миналата седмица. Испанецът обаче остава притеснен от скоростта на правите на RC213V, която продължава да е големият проблем на него и съотборниците му.

Маверик Винялес с нов рекорд на "Моторланд Арагон" в края на теста
Маверик Винялес с нов рекорд на "Моторланд Арагон" в края на теста

„Позитивно е, това е нещо, което ще ни помогне да сме по-конкурентоспособни – каза Мир за новата вилка. – Не бих казал, че е революция, но определено е стъпка напред от гледна точка на сцеплението. Ние губим много на ускорение, защото нямаме добро сцепление, така че всяко подобрение в това отношение е голяма стъпка за нас. Точно това се и случи.

„Но да не забравяме, че в тези тестове след състезанията сцеплението винаги е много високо. Така че трябва да внимавам със заключенията за усещането върху мотора, защото с добро сцепление на пистата, нещата винаги изглеждат наред.

„Ние направихме малко подобрение. Освен това работихме по електрониката, но не и по двигателя. Така че мощността ще си остане същата до не знам кога. Приоритетът ни сега е да подобрим мотора. Още по време на уикенда в Арагон казах, че ще съм доволен, ако подобрим едно от тези две неща (ускорението и максималната скорост) в теста и аз съм щастлив, защото направихме точно това.

„В сутрешната сесия на теста направих обиколка за 1:46.4 със задна гума на осем или девет обиколки, което е впечатляващо. Но истината е, че ние изоставаме с 10 км/ч на правите. Това са две-три безплатни десети. Не са безплатни за Хонда, но за мен са“, каза Мир.

Той също така коментира и предстоящата този уикенд Гран При на Италия на пистата „Муджело“. Традиционно на италианското трасе максималната скорост е ключова заради изключително дългата старт-финална права, на която традиционно виждаме да се развиват най-високите скорости в MotoGP изобщо.

„В състезанието в Арагон беше трудно, защото понякога аз следвах някого, а след това някой следваше мен. Аз не можех да изпреварвам, но мен ме изпреварваха. На „Муджело“ излизаме на старт-финалната права на трета предавка, така че може би няма да е чак толкова зле, ще видим“, заяви Мир.

Този уикенд той ще има нов съотборник, тъй като тестовият пилот на Хонда Такааки Накагами ще заеме мястото на контузения Лука Марини, който ще пропусне второ поредно състезание. В Арагон заводският тим на Хонда разполагаше със само един мотор, след като избра да не използва заместник на Марини, но вече тимът е задължен да има такъв.

Кой е първият световен шампион във Формула 1?

Джузепе “Нино” Фарина

Хаун Мануел Фанджо

Алберто Аскари

Джим Кларк

Снимки: x.com/HRC_MotoGP

Следвай ни:

Добави коментар

Като регистриран потребител имате достъп до всички налични функционалности.Вход / Регистрация

Анонимен потребител

Чрез тази опция вашите коментари ще излизат публикувани като 'Анонимен', а част от фунцкионалносите може да не са достъпни.

Още от Моторни спортове

Виж всички