Прототипът Ферари 499Р на AF Corse, пилотиран от Роберт Кубица, Фил Хансън и Йфей Йе спечели 93-ото издание на маратонското състезание „24 часа на Льо Ман“. Тази година надпреварата мин без сериозни технически проблеми за лидерите, както и без тежки катастрофи и сериозно присъствие на колата за сигурност на пистата.
Кубица и компания спечелиха срещу двата заводски прототипа на Ферари с номера 50 и 51, както и срещу Порше-то с №6, което в последните часове на състезанието влезе в битката за разпределение на местата на подиума. Това е трета поредна победа за Ферари в надпреварата в последните три години.
,fit(478:270))
Пилот на Кадилак: От Ферари ни се подиграха в квалификацията
Прототипът с №6 (Кембъл, Естръ и Вантор) спечели второто място, като провали шанса на Ферари за тройна победа, а Фуоко, Молина и Нилсен (№50) остана на третото място.
Първите четири коли завършиха в рамките на 30 секунди на финала, а във Ферари трябва да са благодари на колата за сигурност, която излезе в средата на надпреварата, т.е в ранните неделни часове и въпреки че престоя на пистата само 38 минути помогна на екипажите на Скудерията да се върнат в челото, като преди това бяха изостанали заради няколко грешки.
Ранните лидери – двата прототипа на Кадилак-Джота изостанаха почти веднага след старта, но американската марка все пак пласира един екипаж в то5 на крайното подреждане.
В клас LMP2 победата взе екипът с №43 Том Дилман, Якуб Смиеховски и Ник Йелоли, а в LMGT3 първи завършиха Райън Хардуик, Рихард Лийц и Рикардо Пера (Порше №92).
Кой е първият световен шампион във Формула 1?
Джузепе “Нино” Фарина
Хаун Мануел Фанджо
Алберто Аскари
Джим Кларк