Един от пилотите на Кадилак в Льо Ман – Себастиен Бурде, е на мнение, че тимът няма шанс за победа в 24-часовата надпревара този уикенд, въпреки че класира два от прототипите си на първа стартова редица.
Алекс Лин донесе вчера полпозишъна на Кадилак, а втори се класира Ърл Бамбър с втория от общо четирите прототипа на марката в това състезание.
,fit(478:270))
И Льо Ман ще има сблъсък с Формула 1 догодина
„Има някои, които не показват какво наистина могат – коментира Бурде след квалификацията. – Видяхме две или три неща, които не ни харесаха, като става въпрос за представянето на някои наши конкуренти, те просто си пазят козовете за състезанието.
„Опасявам се, че сега на правите ще ни се случва това, което ставаше и миналата година – няма да имаме достатъчно висока максимална скорост. Не се оплакваме, просто искаме да имаме шанс да се борим. За съжаление, в Льо Ман най-важна е максималната скорост. Ако имаме шанс да се борим за време в обиколките, но не на правите, ще е чудесно.
,fit(478:270))
ФИА удължи златната ера в Льо Ман до края на 2032 година
„Но в състезанието, ако имаш предимство в завоите „Порше“, в 9 от 10 случая там ще хванеш трафик, така че няма как да постигнеш добро време в обиколката.“
В свободните тренировки темпото на Кадилак се оказа близко до това на другите Хиперкар прототипи. Но във втората част на Хиперпол квалификацията, когато пилотите нямаха възможност да ползват изтегляне на правите най-бързият V-Series.R постигна 331,8 км/ч, а начело на класирането излязоха Порше и Ферари с 338,1 км/ч.
,fit(478:270))
Кадилак окупира първата редица на старта в Льо Ман
Прототипите на Ферари се класираха на 7-о, 11-о и 13-о място, а тези на Тойота – на 10-о и 17-о място на стартовата решетка.
„Не, не очаквах, че ще са толкова назад в квалификацията – допълни Бурде. – Мисля, че те ни се подиграват. В Тойота допуснаха някои грешки, но всеки може да сбърка. Обаче смятам, че Ферари ни се подиграват и крият реалното си темпо.
„Ще е страхотно да се класираме на подиума в неделя, но Ферари участва с три прототипа, така че ще е трудно. Знаете силните страни на Тойота в състезанията: те не правят грешки, надеждни са, нямат деградация на гумите, могат да въртят обиколки 24 часа със супер силно темпо. Ако на никой от тези екипажи не им се случи нещо, ще е трудно да се борим за място в топ 5.
„И да не забравяме Порше, от началото на седмицата те са много бързи на правите, не са далеч от темпото на лидерите, така че ще участват в битката. БМВ не се представиха толкова силно в квалификацията, но ще са много силни в състезанието. Нивото е много високо, затова място в топ 5 ще е добър резултат, а качване на подиума ще е невероятно, победата ще е наистина нещо неочаквано за нас.“
Снимки: Imago