ФИА и Формула 1 официално потвърдиха участието на американския автомобилен гигант Дженерал Мотърс в световния шампионат от 2026, като компанията ще стартира с една от трите си основни марки – Кадилак.
Сделката за влизането на GM в спорта беше договорена по принцип между американците и Формула 1 през ноември, а сега Кадилак официално получава 11-я слот на стартовата решетка.
Ред Бул: По-бързи сме от миналата година!
Основната база на тима ще е близо „Силвърстоун“, като операцията се развива на основите на постигнатото от екипа на Майкъл Андрети, който наскоро се оттегли. Кадилак ще дебютира във Формула 1 с двигатели на Ферари от 2026 година и се очаква от 2028 да има собствена система за задвижване.
Макс: Не мисля, че ще спечелим в Мелбърн
Проектът на Андрети за участие във Формула 1 беше одобрен от ФИА, но отхвърлен от ФОМ и отборите, при това с абсурдни аргументи. Майкъл Андрети предприе агресивна битка, за да промени това решение, като дори успя да ангажира на своя страна Конгреса на САЩ и Министерството на правосъдието на САЩ, откъдето Либърти Медия усети сериозен натиск и преговорите рязко се ускориха.
Съпругата на Ейдриън Нюи се сбогува с него
В крайна сметка обаче Андрети се оттегли, компанията има нов собственик – Дан Таурис, а проектът мина под шапката на Кадилак и GM и аргументите срещу участието на американците във Формула 1 изчезнаха.
Начело на тима на Кадилак ще е бившият шеф на Маруся Греъм Лаудън, които вече привлече опитните Пат Саймъндс и Роб Уайт, които имат принос за успехите на Рено в близкото минало.
Звездата от Индикар Колтън Херта е фаворит №1 за място в Кадилак за 2026 година, като той вече има тест с Макларън в Портимао през 2022 година и има опит в други европейски надпревари.
Снимки: Gettyimages