Кошмарно начало на неделния ден за Тойота

Кошмарно начало на неделния ден за Тойота

Финалният ден на рали „Монте Карло“ започна по кошмарен начин за отбора на Тойота, който загуби двама от петимата си пилоти още в първата отсечка, която се проведе преди изгрев слънце.

Първо Такамото Кацута изпусна автомобила си в едн десен завой по-малко от два километра след началото на отсечката и заседна в храстите край пътя. Малцината фенове, които се бяха събрали на тази част от етапа, се опитаха да помогнат на японеца, но техните усилия не бяха достатъчни и Кацута напусна състезанието.

Буквално няколко секунди след инцидента на японеца се случи и този на неговият млад съотборник Сами Паяри. Финландецът недозави при качването си на един мост малко след десетия километър и се удари със сравнително висока скорост в лявото перило на моста, след което неговият автомобил падна в коритото на реката, която минава под въпросния мост. За щастие Паяри и навигаторът му Марко Салминен са невредими след този инцидент и двамата дори излязоха от колата си, за да сигнализират на останалите пилоти да внимават в този участък.

Най-големият печеливш от тези два инцидента е световният шампион Тиери Нювил, който след проблемите си в петък и събота практически беше сигурно, че ще финишира осми в състезанието. Сега обаче белгиецът се изкачва с две позиции напред, които му носят и четири допълнителни точки за генералното класиране. Отделно той ще може да се бори и за бонус точки от неделното класиране и от пауърстейджа.

Най-бърз в 16-ия етап на рали „Монте Карло“, с което се открива сезон 2025 в Световния рали шампионат (WRC), беше лидерът в надпреварата Себастиен Ожие, който се възползва максимално от четирите гуми с шипове, които сложи, за да победи с 4.0 секунди Елфин Еванс. Уелсецът също заложи на четири гуми с шипове, докато Кале Рованпера, който даде трето време, на 13.0 зад Ожие, беше с две супермеки, тъй като взе само две гуми с шипове със себе си днес.

Това може да се откаже от полза за финландецът в по-късните етапи и най-вече в пауърстейджа, тъй като преди тях няма нито сервизна зона, нито зона за смяна на гуми. Четири гуми с шипове имаше и за Нювил, който даде четвърто време в първия етап за деня, а докато далият пето време Ойт Танак взе със себе си две супермеки гуми, две зимни и две с шипове.

От пилотите в челото най-агресивният избор е за Адриен Фурмо, който загуби над 20 секунди, но французинът разполага с четири супермеки гуми и две с шипове. Подобен избор направиха и катастрофиралите Кацута и Паяри.

В генералното класиране на рали „Монте Карло“ Ожие увеличи своя аванс през Еванс на 24.3 секунди. Трети на 17.3 зад уелския пилот се движи Танак, който изпревари съотборника си Фурмо и води с 4.5 пред него. Пети е Рованпера (+1:08.0 от Ожие), а топ 10 допълват Нювил (+5:31.2), Джошуа Макърлийн (+9:06.8), Йоан Росел (+9:10.9), Николай Грязин (+10:03.1) и Гас Грийнсмит (+11:41.4).

До края на състезанието остават две етапа - „Дигне ле Байнс“ (19.01 км) и митичният „Кол де Турини“ (17.92 км), който ще послужи и за пауърстейдж.

Кой е първият световен шампион във Формула 1?

Джузепе “Нино” Фарина

Хаун Мануел Фанджо

Алберто Аскари

Джим Кларк

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Добави коментар

Като регистриран потребител имате достъп до всички налични функционалности.Вход / Регистрация

Анонимен потребител

Чрез тази опция вашите коментари ще излизат публикувани като 'Анонимен', а част от фунцкионалносите може да не са достъпни.

Още от Моторни спортове

Виж всички