Рали легендата Карлос Сайнц има 4 победи в маратонската надпревара рали “Дакар”, която стартира на 3 януари в Саудитска Арабия. 62-годишният испанец обаче се готви да спечели за пети път надпреварата, като отново ще се състезава за М-Спорт и Форд - комбинацията, с която беше близо до големите успехи в WRC, но така и не успя да вземе третата си световна титла.
Сайнц спечели “Дакар” през 2010, 2018, 2020 и 2024, като в последното издание на състезанието той донесе победата на Ауди само с една етапна победа. Броени дни след финала на ралито Ауди закри проекта си за “Дакар” и Сайнц трябваше да си търси нов отбор.
Маршрутът на рали "Дакар 2025" е готов
“За да спечелиш рали “Дакар” трябва да имаш добра стратегия и да си по-бърз от другите - посочва сякаш очевидното Сайнц-старши. - През 2024 ралито мина добре за нес. Ще ви дам един пример: 48-часовият “Хроно “ етап беше стратегически важен. Решихме да не започваме етапа близо до челото и затова в предишния ден загубихме малко време. Това ни донесе добра стартова позиция и ние спечелихме първата част от 48-часовия етап. Във втората част затънахме в дюните и загубихме минути. Себастиен Льоб спечели етапа, но ние бяхме на второ място, близо до него. Останалата част от ралито беше трудна с бързи участъци и трудни етапи. Със Себ направихме хубава битка до предпоследната отсечка.”
Завръщане в "Дакар", но не и в "Инди 500" за Алонсо след Формула 1
Сайнц отново акцентира на важността на 48-часовия етап в рали “Дакар”, който е най-новата добавка в програмата на ралито.
За разлика от Льоб, Ожие няма интерес към участие в рали "Дакар"
“48-часовият етап вече е решаваща част от рали “Дакар” - е уверен испанецът. - Това са два дни без помощ от страна на сервиза. Спиш в палатка в пустинята и от скоростта ти зависи къде ще спиш и кой друг ще е в палатката. През 2025 този етап ще е много рано в хода на ралито, буквално във втория ден на състезанието. Ще е много важно да се справим добре с този етап, особено с оглед на това, че ще караме нова кола.”