Оливър Солберг, който все още има шанс за световната титла в WRC2, ще кара за Тойота през следващия сезон, но ще остане във втория ешелон на Световния рали шампионат. Това гласят последните слухове от трансферния пазар в WRC, където свободните места за догодина са изключително малко.
Съвсем доскоро, на практика до края на миналата седмица, се смяташе, че Солберг преговоря с М-Спорт, но както и преди старта на сезон 2023, най-вероятно спонсорите на двете страни, които са преки съперници на световния пазар, са се оказали непреодолимо препятствие.
М-Спорт ли е единственият вариант за Солберг?
Затова и Солберг се е насочил към Тойота, където има възможност да получи пълен сезон в WRC2 и да се бори за място в заводския отбор и Rally1 кола за 2026. Това съществуваше и като вариант още докато той преговаряше с М-Спорт, но тогава пък изтече информация, че Малкълм Уилсън иска да го обвърже с 2-годишен договор, което щеше да извади Оливър от битката за заводските места за 2026.
Николай Грязин ще стартира и в рали “Япония”
Също така, най-вероятно още догодина Солберг ще получи и няколко старта с Rally1 автомобил, като допълнение на програмата в WRC2. Всъщност, това е копие на програмата на Сами Паяри от този сезон, като финландецът може да вземе титлата в WRC2 в Япония през ноември и е спряган за третата кола на Тойота през 2025, като се очаква той и Ожие да получат по половин сезон зад волана на Ярис Rally1.
30 години след световната титла Дидие Ориол отново на старт
Снимки: Gettyimages