Солберг отива в Тойота за 2025, но в WRC2

Оливър Солберг, който все още има шанс за световната титла в WRC2, ще кара за Тойота през следващия сезон, но ще остане във втория ешелон на Световния рали шампионат. Това гласят последните слухове от трансферния пазар в WRC, където свободните места за догодина са изключително малко.

Съвсем доскоро, на практика до края на миналата седмица, се смяташе, че Солберг преговоря с М-Спорт, но както и преди старта на сезон 2023, най-вероятно спонсорите на двете страни, които са преки съперници на световния пазар, са се оказали непреодолимо препятствие.

М-Спорт ли е единственият вариант за Солберг?
М-Спорт ли е единственият вариант за Солберг?

Затова и Солберг се е насочил към Тойота, където има възможност да получи пълен сезон в WRC2 и да се бори за място в заводския отбор и Rally1 кола за 2026. Това съществуваше и като вариант още докато той преговаряше с М-Спорт, но тогава пък изтече информация, че Малкълм Уилсън иска да го обвърже с 2-годишен договор, което щеше да извади Оливър от битката за заводските места за 2026.

Николай Грязин ще стартира и в рали “Япония”
Николай Грязин ще стартира и в рали “Япония”

Също така, най-вероятно още догодина Солберг ще получи и няколко старта с Rally1 автомобил, като допълнение на програмата в WRC2. Всъщност, това е копие на програмата на Сами Паяри от този сезон, като финландецът може да вземе титлата в WRC2 в Япония през ноември и е спряган за третата кола на Тойота през 2025, като се очаква той и Ожие да получат по половин сезон зад волана на Ярис Rally1.

30 години след световната титла Дидие Ориол отново на старт
30 години след световната титла Дидие Ориол отново на старт
Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти