30 години след като световен рали шампион Дидие Ориол се завръща, макар и само за един старт - рали “Япония”, последен кръг от Световния рали шампионат за настоящия сезон. Дидие спечели титлата си през 1994 година с Тойота и сега ще стартира с GR Ярис, който е много близък до серийните коли и е с национална хомологация за рали шампионата на Япония.
Всъщност, участието на Ориол в рали “Япония” ще отбележи точно годишнината от титлата му и е финансирано от един от спонсорите на заводския тим на Тойота в Световния рали шампионат.
Рали „Япония” остава в календара на WRC още 3 години
“Ще стартирам в Япония, за да се насладя на състезанието - обясни Ориол, цитиран от Dirtfish. - Феновете в Япония имат страхотни спомени от времето, когато се състезавах с Тойота Селика и затова реших, че ще е добре да си ги припомним. Обадих се на стария ми навигатор Денис Жироде, за да караме пак заедно, може и да ни е за последно. Този път обаче няма да натискаме много, просто ще се забавляваме.”
Ожие се обяви срещу резките промени в правилата
Ориол потвърди, че се е опитал да уговори спонсора да финансира участие с WRC2 автомобил, но се е оказало, че тимът, за който ще кара Дидие, няма такива коли и затова той ще трябва да се задоволи с почти серийния автомобил от клас JN1.
Тиери Нювил е спокоен преди решителната битка с Ойт Танак
“Другото особено нещо е, че колата е с десен волан - допълни Ориол. - За последно съм се състезавал с кола с десен волан през 1986 година, когато карах Metro 6R4! Скоростната кутия е с 6 предавки, така че ще има много работа, което е трудно за старец като мен, колата няма и хидравлична ръчна спирачка, вече питах.”
Ойт Танак триумфира в рали „Централна Европа”, запази шанса си за титлата
Снимки: Gettyimages