Организаторите на Гран При на САЩ обявиха, че са направили няколко промени по „Пистата на Америките“, които има за цел да намалят проблемите със спазването на границите на трасето край Остин.
През миналата година състезанието в Тексас беше обект на протест от страна на отбора на Хаас. Американският тим обжалва резултатите, тъй като смяташе, че е имало много излизания от пистата, които са били незабелязани от стюардите и е трябвало да има наказания за отделни пилоти. Протестът на Хаас в крайна сметка не беше уважен, тъй като от ФИА признаха, че от външните камери за наблюдение не може да се докаже със сигурност дали пилотите действително са скъсявали трасето в шестия завой, или не.
Протестът на Хаас беше отхвърлен, резултатите от Гран При на САЩ остават
За да няма подобни съмнения през тази година организаторите в Остин са нанесли няколко промени по трасето. Сред тях са и стесняването на асфалтовия банкет от вътрешната страна на завои 6, 13, 14 и 15 с 1.5 метра и неговата подмяна с изкуствена трева. В допълнение на няколко „стратегически места“ са били добавени и допълнителни камери за наблюдение на границите на пистата.
А от външната страна на изхода от завой 11 е бил поставен така нареченият „флашив чакъл“. Той представлява чакъл, който е слепен със смола и не дава добро сцепление, което би трябва да обезкуражи пилотите от излизането в тази зоната, за да търсят по-добро ускорение за дългата обратна права. Този метод за първи път беше приложен на „Зандвоорт“, а неговото предимство е, че смолата, която се използва, предотратява разпиляването на камъни по пистата.
Всички тези промени са експериментални за тази година и тепърва ще се решава дали те ще бъдат запазени за постоянно. За „Пистата на Америките“ не е лесно да се правят подобни промени, тъй като трасето край Остин домакинства и на MotoGP, където изискванията за безопасност са доста по-различни от тези във Формула 1.
„Има зони, в които е трудно, защото, ако имаш MotoGP и Формула 1 на една и съща писта – едните искат чакъл на определено място, а другите не. Няма как да имаш и двете, не можеш да разрежеш пистата, да сложиш чакъл, после да го махнеш и да се надяваш всичко да остана водоустойчиво, когато имаш кал отдолу. Така че си има определени предизвикателства“, коментира директорът на „Пистата на Америките“ Боби Епстайн.
Другата голяма промяна, която беше направена за тази година, е почти пълното преасфалтиране на трасето. През последните години то се превърна в доста неравно, което водеше до доста оплаквания както от пилотите във Формула 1, така и от тези в MotoGP.
„Основната причина за преаслфатирането беше да се отървем от неравностите. Части от настилката бяха на 12 години, така че си беше време. Знам, че миналата година Макс (Верстапен) ни даде много ниска оценка, така че се надявам сега да чуем нещо позитивно. Сигурен съм, че ще чуем нещо от сорта, че това е нова писта, която е фантастична“, заяви Епстайн.
Снимки: Gettyimages