Отборът на Ферари ще въведе първите подобрения по прототипа 499P, който в оригиналния си вид постигна две поредни победи в „24 часа на Льо Ман“, но все още преследва първия си успех извън френската класика.
Магическо каране на Нилсен в края донесе втора поредна победа на Ферари в Льо Ман
Промените, които ще дебютират по време на „6-те часа на Сао Пауло“ този уикенд са свързани с охлаждането на спирачките и други дребни корекции по аеродинамиката. Те не се очаква да подобрят драстично скоростта на 499P, но пък ще направят прототипа „по-универсален и лесен за настройване на писти с по-големи изисквания към спирачките“.
„Въпреки доброто представяне на колата в първия ѝ сезон ние изпитвахме известни ограничения с охлаждането на спирачките. Затова решихме да разработим нови въздухозаборници, за да подобрим въздушния поток и ефективността на охлаждането.
„Тази модификация променя баланса на 499P, който ние върнахме в желаните параметри с други промени по колата. Те са свързани с пода и други аеро елементи по повърхността на автомобила. Всички тези промени ни позволяват да запазим определения от правилата оперативен прозорец на 499P“, обясни Фердинандо Канидзо, ръководител на колите за маратонските състезания на Ферари.
Производителите, които участват в Hypercar категорията на Световния шампионат за издръжливост (WEC) имат правото на само пет ево жокера в рамките на целия жизнен цикъл на техните прототипи. Преди тазгодишното издание на „24 часа на Льо Ман“ беше потвърдено, че Hypercar правилата ще останат в сила поне до края на 2029 година.
Снимки: Imago