Алекс Пало, който е един от пилотите на Кадилак №2 в тазгодишното издание на „24 часа на Льо Ман“, заяви, че липсата на максимална скорост притеснява него и колегите му преди състезанието на пистата „Сарт“ този уикенд.
На френското трасе високата скорост на правите от ключово значение за доброто представяне, тъй като тя се характеризира с няколко много дълги прави. Разделената от двата шикана „Мулсан“ е един такъв пример, а отделно има още правата между завоите „Мулсан“ и „Индианаполис“, както и тази между „Арнаж“ и „Порше“.
Фуоко изведе Ферари начело пред Порше, БМВ и Кадилак преди хиперпол
Във вчерашната първа квалификацията максималната скорост на Кадилак №2, който Пало дели в Ърл Бамбър и Алекс Лин, бе едва 332.9 км/ч. За сравнение Пол-Луп Шатен разви 341.3 км/ч с Алпин, а тази разлика никак не е малка, когато силите са толкова изравнени, колкото са те в Hypercar категорията.
„Мисля, че за състезанието нямаме най-добрия Balance of Performance (BoP) от гледна точка на това, че ние сме бързи, но на правите сме бавни, а имаме скорост в завоите. Така че като сме в трафик ще е трудно. Надявам се да има промяна, но едва ли. Ще бъде тежко състезание за нас.
„В квалификацията обикновено няма трафик и можеш да натискаш на 100%. Може би за нея BoP е перфектен, но за състезанието за нас ще е сложно. Например ние сме много бързи в завоите „Порше“, но там не може да се изпреварва, а ако хванеш трафик, трябва да върнеш газта, така че аз мисля, че в състезателно темпо не ни достига много.
„Няма какво повече да променим в настройките, за да подобрим скоростта на правите. Можем само да намалим притискането, но това ще ни коства много в завоите, има си определен минимум. Така че не, няма какво много да променим по настройките. Нужна ни е повече мощност и може би повече тежест, за да компенсираме. Така ще сме малко по-бързи на правите, но и по-бавни в завоите. Ще видим дали ще има промяна“, обясни двукратният шампион в Индикар.
Във Ферари са най-ощетени от новия компонент на BoP за Льо Ман
Преди „24 часа на Льо Ман“ мощността на колите на Кадилак бе намалена със 7 kW спрямо последното състезанието от Световния шампионат за издръжливост (WEC), което се проведе на „Спа“. В Льо Ман Кадилак разполага с мощност от 509 kW (682.58 конски сили) и с най-лекия прототип в Hypercar (1036 килограма).
Снимки: Imago