По-рано този сезон дизайнерът на Ред Бул Ейдриън Нюи призна, че при създаването на автомобила за сезон 2024 RB20 е допусната грешка, която се отразява на стабилността и устойчивостта на предницата на колата. За тази тема се заговори в Австралия, където работата на предните гуми беше ограничаващият фактор при представянето на колите.
Нюи обаче уточни, че тази слабост на RB20 е заложена във фундаменталните идеи за създаване на RB20 и на практика ще може да бъде отстранена едва при създаването на следващия автомобил на тима за 2025 година. Дизайнерът обаче напуска Ред Бул и вече не работи по програмата на тима за Формула 1.
В Мерцедес се отказаха от Ейдриън Нюи
Дори обаче RB20 да е оптимално настроен, автомобилът не превъзхожда колите на Ферари и Макларън, а според много специалисти успехите от началото на сезона се дължат основно на таланта на Макс Верстапен, който редовно успява да замаскира слабостите на болида.
Сайнц: Макс е под напрежение и бърка
Интересното е, че пред медиите Верстапен редовно обяснява, че проблемите в поведението на колата се появяват в изолирани случаи, но по-внимателно преглеждане на радио комуникацията му с бокса по време на свободните тренировки и квалификацията, както на “Имола”, така и в Монако показва, че всъщност положението е много по-сериозно и пилотът постоянно трябва да се бори с тази особеност на RB20.
Йос срещу Ред Бул: Ерата на доминация явно приключи
Снимки: Gettyimages