Бившите световни шампиони във Формула 1 Мерцедес вече не се интересуват от привличането на техническия гений Ейдриън Нюи, който официално напуска Ред Бул след по-малко от година, но всъщност вече не работи по проекта им за Формула 1. Мерцедес, както и Ферари и Уилямс се смятаха за най-сериозните претенденти за привличането на най-успешния дизайнер в историята на спорта.
Вместо това, Тото Волф и ръководството на тима са решили да подкрепят напълно концепцията за създаване и развитие на автомиби на Джеймс Алисън, който миналата година се завърна като технически директор.
В Италия: Ферари веднага да привлече Нюи
Част от това решение се дължи и на факта, че Алисън се сблъсква с трудности при преструктурирането на техническия департамент и е споделил, че обмисля да си подаде оставката. Волф обаче е отхвърлил тази възможност и го е уверил, че опитът и способностите му са изключително важни за развитието на тима.
Нюи смята да си вземе кратка почивка, но не и да се пенсионира
В последните месеци от Мерцедес си тръгнаха някои важни фигури, включително и Джоакино Вино, който беше шеф на аеродинамичния отдел. Причината за напускането му е слабото представяне на болидите на Мерцедес, създадени по правилата за граунд ефект колите, които влязоха в сила за сезон 2022. От тима си тръгнаха и Лоик Сера и Жером Д’Амброзио, за които е ясно, че продължават във Ферари.
Мерцедес с нов пакет подобрения в Монако
Мерцедес успя да привлече Симоне Реста, който натрупа опит във Ферари и Хаас и задачата му е да създаде автомобила на тима за сезон 2026, когато стартира следващия етап от развитието на Формула 1 и ще има нови технически правила. Това трябва да стане под ръководството на Алисън, като Волф е поел ангажимент да бъде сформирана нова работна група, посветена на техническото развитие на автомобилите, от която трябва да стартира развитието на тима.
Сайнц залага на това, че Макс ще напусне Ред Бул
Миналата година се появи информация, че от Мерцедес са се опитали да привлекат Нюи точно преди той да преподпише с Ред Бул, но не са успели. А в последните дни все повече стават информациите, че британецът всъщност вече е подписал с Ферари и предстои официалното му потвърждение.
Снимки: Gettyimages