Българският картинг пилот Мартин Стоянов записа успешен дебют в популярния италиански пистов шампионат FX Racing Weekend, в който пилотите се състезават в 16 категории.
Стоянов кара в серията Формула X Pro, клас Trofeo Formula Italia, като не беше сядал в едноместен болид от април миналата година. На пистата „Маджионе” близо до Перуджа Марти кара един от автомобилите от Формула 4 на школата за пилоти на Хенри Мороу. Преди уикенда Марти направи тест с болида, а след това стартира направо във втората свободна тренировка, тъй като първата се плаща допълнително.
Любо Руйков се завърна с подиум в ROK Cup Италия
„Във втората тренировка Марти записа 13-то време в генералното класиране и първо в класа, но остана разочарован защото не успя да подобри времето си от петъчния тест. Това беше нормално защото кара със старите гуми от теста петък. А и някои промени, които направихме по настройките на колата не му харесаха – разказа за Sportal.bg бащата на Марти Стоянов Мирослав Петков. – Точно преди квалификацията заваля дъжд, което беше отлично за нас, тъй като Марти е много бърз на мокро. Но още в началото на сесията той получи повреда в скоростната кутия и колата му остана на втора предавка. За наш късмет сесията беше спряна защото няколко пилоти излетяха от трасето. А след това дъждът се усили и квалификацията беше анулирана и Марти остана с времето си от тренировката.
Марти Стоянов с подиум в дебюта си в клас KZ2
„На старта Марти угаси колата и докато успее да тръгне, вече беше последен. С помощта на колата на сигурността, която излезе на пистата той догони колоната и завърши 14-и в генералното класиране и 3-и в класа си.
„Във второто състезание Марти направи отличен старт и в първата обиколка изпревари 5 коли и излезе 8-и в генералното класиране, въпреки че кара със стари гуми. В средата на състезанието се появи проблем в колата му – оказа се, че един от болтовете, които държат шенкела на предно дясно колело, се е скъсал и колелото има голям луфт, което прави завиването и спирането много трудни. Марти се бори за позицията си, но се скъса и вторият болт и колелото падна, а той спря в тревата. Все пак, мисля, че Марти научи важни неща този уикенд и събра опит със старт от място, излизане на кола на сигурността пред колоната и се бори с много по-опитни пилоти от него, които карат и с много по-голям бюджет.”