Легендарната италианска марка Ланча ще се завърне в ралитата, като това ще стане с новото поколение на модела Ypsilon и италианците ще стартират от едно от най-ниските нива на пирамидата на рали колите.
Става въпрос за Ypsilon Rally4 HF – да, Ланча възражда и абревиатурата HF, като рали автомобилът ще се задвижва от 1,2-литров 3-цилиндров турбо мотор с мощност 209 конски сили и също като другите коли от този клас ще е с предно задвижване и 5-степенна секвенциална скоростна кутия. И разбира се, Ypsilon Rally4 ще е много близък роднина на вече познатите коли от този клас, създадени от други марки на концерна – Корса на Опел и 208 на Пежо.
Най-после: Ланча потвърди за интерес към WRC
Но 33 години след закриването на заводския рали тим на Ланча, италианската марка отново има рали автомобил, а надеждите на феновете са, че италианците ще наследят и програмата на Ситроен в WRC2, което вече ще ги върне в голямата игра.
Как ще стане завръщането на Ланча в WRC?
Заедно с Rally4 автомобила Ланча представи и хотхеч версия на новия Ypsilon, която също получава означението HF. Ypsilon HF е с изцяло електрическо задвижване, което обещава интересна динамика, но също така и къса връзката с актуалните рали регулации. Електромобилът е изграден върху платформата CMF на Стелантис, мощността му е 237 конски сили, капацитет на батерията е 54 киловатчаса, а ускорението от 0 до 100 км/ч става за 5,8 секунди.
В Италия: Ланча се връща в WRC!
На представянето на HF-версията на модела и на рали автомобила присъстваха президентът на Ферари Джон Елкан, както и рали легендата на Ланча Мики Биазон, който има две световни титли с Ланча и е спечелил 16 от 17-те си победи в WRC с коли на италианската марка.