Трикратният световен шампион във Формула 1 Макс Верстапен записа вчера на „Имола” петата си победа за сезон 2024, като тя се оказа най-трудната – той победи с едва 0,7 секунди преследващия го до финала Ландо Норис с Макларън.
Верстапен се движеше добре със средно твърдите гуми в първата част на състезанието, но нямаше достатъчно добро темпо с твърдите след това, особено в последните обиколки, когато британецът го догони.
Верстапен удържа вдъхновения Норис за петата си победа през сезона
„Когато се върнах на пистата с твърдите сликове, първите пет или десет обиколки бяха добре, след това обаче нещата се влошиха. Казах си: „Не съм сигурен, че ще мога да докарам колата до финала.” Гумите бяха извън оперативния си прозорец и все едно карах на лед, сцеплението постоянно изчезваше.”
Хорнър: Състезание от две различни половини
Макс разказа и за някои по-драматични моменти в битката му да остане на трасето с твърдите сликове.
Макс: Много съм щастлив от победата тук
„На завой №7 (обратният „Тоса”) едва не излетях в трибуните или поне имах чувството, че ще излетя. Беше много трудно и трябваше да карам по много странни траектории, за да остана на пистата”, допълни Макс.
Норис: Трябваха ми още 1-2 обиколки, за да спечеля
В предишните стартове, в които записа 4 победи този сезон, Верстапен обикновено използваше превъзходството на своя RB20 и още в началото на състезанието се откъсваше напред, след което контролираше хода на надпреварата със сериозен аванс пред колоната. На „Имола” обаче последните десет обиколки се оказаха неочаквано трудни за Макс.
Леклер: Нещата изглеждат добре за нас за следващите състезания
„Опитвах се да оцелея на края на състезанието и изведнъж Ландо вдигна темпото – допълни световният шампион. – Виждах как ме догонва и не бях сигурен дали ще мога да го задържа зад мен. Не можех просто така да натисна и да подобря с още половин секунда представянето си, опитвах се да не правя грешки, да съм бърз на правите и да внимавам за баланса на колата. Заради конфигурацията на задното крило бяхме доста бързи на правите и това беше добре.”
Отделно от това Макс получи и три предупреждения за неспазване на ограниченията на трасето и още едно нарушение щеше да му донесе наказание от 5 секунди, а с оглед на разликата на финала, това щеше да даде победата на Норис.
Пиастри: Изпреварванията днес бяха невъзможни
„Със средно твърдите гуми в началото имах сериозно недозавиване и на няколко пъти изпусках върха на завоите – поясни Макс. – След това обаче бях по-внимателен и влизах по-консервативно. В последните обиколки, когато Ландо ме догонваше беше по-трудно защото трябваше да използвам цялата широчина на трасето. Това изисква повече концентрация, но като знаеш какво правиш се получава добре.”
Леклер изпревари Перес и вече е втори в класирането във Формула 1, Верстапен далеч напред
Снимки: Gettyimages