Верстапен: Не бях сигурен, че ще докарам колата до финала

Верстапен: Не бях сигурен, че ще докарам колата до финала

Трикратният световен шампион във Формула 1 Макс Верстапен записа вчера на „Имола” петата си победа за сезон 2024, като тя се оказа най-трудната – той победи с едва 0,7 секунди преследващия го до финала Ландо Норис с Макларън.

Верстапен се движеше добре със средно твърдите гуми в първата част на състезанието, но нямаше достатъчно добро темпо с твърдите след това, особено в последните обиколки, когато британецът го догони.

Верстапен удържа вдъхновения Норис за петата си победа през сезона
Верстапен удържа вдъхновения Норис за петата си победа през сезона

„Когато се върнах на пистата с твърдите сликове, първите пет или десет обиколки бяха добре, след това обаче нещата се влошиха. Казах си: „Не съм сигурен, че ще мога да докарам колата до финала.” Гумите бяха извън оперативния си прозорец и все едно карах на лед, сцеплението постоянно изчезваше.”

Хорнър: Състезание от две различни половини
Хорнър: Състезание от две различни половини

Макс разказа и за някои по-драматични моменти в битката му да остане на трасето с твърдите сликове.

Макс: Много съм щастлив от победата тук
Макс: Много съм щастлив от победата тук

„На завой №7 (обратният „Тоса”) едва не излетях в трибуните или поне имах чувството, че ще излетя. Беше много трудно и трябваше да карам по много странни траектории, за да остана на пистата”, допълни Макс.

Норис: Трябваха ми още 1-2 обиколки, за да спечеля
Норис: Трябваха ми още 1-2 обиколки, за да спечеля

В предишните стартове, в които записа 4 победи този сезон, Верстапен обикновено използваше превъзходството на своя RB20 и още в началото на състезанието се откъсваше напред, след което контролираше хода на надпреварата със сериозен аванс пред колоната. На „Имола” обаче последните десет обиколки се оказаха неочаквано трудни за Макс.

Леклер: Нещата изглеждат добре за нас за следващите състезания
Леклер: Нещата изглеждат добре за нас за следващите състезания

„Опитвах се да оцелея на края на състезанието и изведнъж Ландо вдигна темпото – допълни световният шампион. – Виждах как ме догонва и не бях сигурен дали ще мога да го задържа зад мен. Не можех просто така да натисна и да подобря с още половин секунда представянето си, опитвах се да не правя грешки, да съм бърз на правите и да внимавам за баланса на колата. Заради конфигурацията на задното крило бяхме доста бързи на правите и това беше добре.”

Отделно от това Макс получи и три предупреждения за неспазване на ограниченията на трасето и още едно нарушение щеше да му донесе наказание от 5 секунди, а с оглед на разликата на финала, това щеше да даде победата на Норис.

Пиастри: Изпреварванията днес бяха невъзможни
Пиастри: Изпреварванията днес бяха невъзможни

„Със средно твърдите гуми в началото имах сериозно недозавиване и на няколко пъти изпусках върха на завоите – поясни Макс. – След това обаче бях по-внимателен и влизах по-консервативно. В последните обиколки, когато Ландо ме догонваше беше по-трудно защото трябваше да използвам цялата широчина на трасето. Това изисква повече концентрация, но като знаеш какво правиш се получава добре.”

Леклер изпревари Перес и вече е втори в класирането във Формула 1, Верстапен далеч напред
Леклер изпревари Перес и вече е втори в класирането във Формула 1, Верстапен далеч напред
Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички