Отборът на Мерцедес планира да въведе подобрения по своя автомобил за следващия кръг от сезона във Формула 1, който ще се проведе в Маями следващата седмица.
От началото на годината германският тим има доста проблеми с поведението на W15. На моменти колата показва потенциал и висока скорост, както се видя в спринта в Китай в събота. През по-голямата част от времето обаче Люис Хамилтън и Джордж Ръсел не са конкурентни на другите пилоти в челото и се борят във втората половина на топ 10.
Хамилтън: Никога не съм карал с толкова много недозавиване
В Китай на преден план излезе и още един основен проблем с W15. Между спринта и квалификацията инженерите на тима направиха промени по настройките на Хамилтън и Ръсел, които не дадоха нужния резултат. Това показва, че в отбора все още не се разбрали напълно своя автомобил, което бе признато и от Тото Волф след надпреварата в Шанхай.
Тото Волф: Не се представяме достатъчно добре
„Мисля, че колата е трудна за настройване и за каране. Затова има тези амплитуди в представянето, поне според мен. Мисля, че положението на колата и особено тази на Люис е далеч от оптималното. Той караше на ръба на ножа. Така че какво следва? Ние сме в това положение, в Маями ще имаме нови части и ще е интересно да видим как ще се представят те“, каза Волф.
Само Мерцедес от водещите тимове с подобрения в Китай
А според Ръсел фактът, че промяната в настройките в Китай не донесе желания резултат може и да означава, че на този етап колата на Мерцедес просто не е способна на повече. Именно поради тази причина британецът призова отбора да се върне към базовите неща и просто да е агресивен в развитието на колата, вместо да прекалява с анализирането на данните и търсенето на оптималните настройки.
„Имахме различни настройки този уикенд, както и двата варианта дадоха почти един и същ резултат. Така че работата трябва да бъде свършена във фабриката, тъй като във Формула 1 колкото повече притискане имаш, толкова по-бързо се движиш. Настройките са само черешката на тортата.
„Не мисля, че има лесно решение. Просто трябва да продължи да подобряваме представянето си, което се случва във въздушния тунел и с компютърните симулации. Понякога нещата са толкова прости.
„Мисля, че досега ясно разбрахме, че трябва да увеличим притискането. Сменихме философията и концепцията вече няколко пъти през тези две години. Личното ми мнение е, че независимо от концепцията, която си избрал, ти трябва да имаш възможно най-голямо притискане, а останалите проблеми ще ги отстраняваш впоследствие.
„Да видим какво ще стане в Маями. Имаме подобрения по колата, които ще използваме там. Нека да видим какво ще направим с тях“, обясни Ръсел.
Снимки: Gettyimages