Уебър: Стратегията е най-малкият проблем на Мерцедес

Бившият пилот във Формула 1 Марк Уебър коментира представянето на отбора на Мерцедес в надпреварата за Гран При на Япония миналата седмица и заяви, че стратегията е най-малкият проблем на тима от Бракли.

На „Сузука“ стратезите на Мерцедес избраха да заложат на тактика с едно спиране в бокса след ранния червен флаг. За целта Люис Хамилтън и Джордж Ръсел застанаха на стартовата решетка за рестарта с твърдите гуми, а идеята беше те да направят две серии от обиколки с тях.

Този ход обаче не сполучи, тъй като Хамилтън и Ръсел загубиха доста позиции и време в средната фаза на състезанието, когато техните преки съперници бяха със свежи гуми. В крайна сметка Хамилтън финишира девети, а Ръсел бе с две места по-напред, след като и двамата направиха втори влизания в бокса в края.

Мерцедес с най-слабото си начало на сезон от 2011 година насам
Мерцедес с най-слабото си начало на сезон от 2011 година насам

По думите на Уебър, който говори пред Channel 4, работата с гумите и стратегическите решения са най-малкият проблем за Мерцедес. Според него цялостната скорост на W15 създава много по-големи главоболия за тима, който до преди само няколко години бе недостижим на върха във Формула 1.

Мерцедес: Поведението на W15 няма логика
Мерцедес: Поведението на W15 няма логика

„Те хвърлиха зарове. Рестартираха с твърдите в опит да направят само по едно спиране. Провалиха се, бяха твърде големи оптимисти. Освен това – позицията на пистата, те трябваше да си пробиват път през колоната.

„В крайна сметка те направиха втори влизания в бокса за средно твърдите гуми. Опитаха се, заложиха всичко с двете коли с твърдите гуми за рестарта. Но на тях им липсва скорост в момента, просто я нямат. Можеш да правиш всичко със стратегията, но ако нямаш нужната скорост, късмет“, обясни Уебър.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички