Тежкото начало на сезона във Формула 1 за отбора на Мерцедес продължи и в Гран При на Япония, в която Джордж Ръсел и Люис Хамилтън финишираха едва седми и девети.
След състезанието на „Сузука“ шефът на тима Тото Волф, който все пак пътува то Страната на изгряващото слънце, въпреки плановете си да не прави това, коментира, че в отбора недоумяват защо W15 не дава желаните резултати. По думите на австриеца колата генерира повече притискане от миналогодишната W14, но това не се отразява във времената за обиколка, което според него е нелогично.
„Ние измерваме нивата на притискане и те показват, че имаме със 70 точки повече притискане спрямо миналата година на определени завои в Мелбърн. Но времената за обиколка не са толкова по-добри. Няма никаква логика, така че къде е лимитацията?
„Мисля, че ние трябва да отметнем още няколко неща, за да разберем дали има някоя лимитация, която сме пропуснали. Аз мисля, че има.
„Всичко, което видяхме през последните две години ни навежда на мисълта, че трябва да имаме повече притискане. Ние го измерихме и наистина такова има, но просто не можем да извлечем нужната скорост, която симулациите ни показват, че можем да постигнем“, обясни Волф.
Алонсо: Мерцедес не изглежда атрактивна опция
Основният проблем на W15 от началото на сезона е скоростта в бързите завои, които преобладаваха на последните три писти, които шампионатът посети в Саудитска Арабия, Австралия и Япония. В Бахрейн, където кривите бяха по-бавни W15 се представи добре, но тогава се прояви проблемът с охлаждането на колата, който изглежда продължава да мъчи отбора и до ден днешен.
Ръсел: Естеството на календара разкрива нашите слабости
В петък и събота, когато беше малко по-хладно в Япония, Ръсел и Хамилтън бяха близо до челото. С повишаването на температурите за квалификацията и особено за състезанието обаче те потънаха до дъното на топ 10.
Недозавиване и съмнения за повреда забавили Хамилтън
Добрата новина за Мерцедес е, че сега предстоят няколко писти, които би трябва да са по-подходящи за W15, тъй като имат по-малко бързи завои и повече средно бързи и бавни. Такива са следващите пет трасета, които шампионатът ще посети в Китай, Маями, Емилия-Романя, Монако и Канада.
Снимки: Imago