Джордж Ръсел е на мнението, че естеството на пистити в началото на сезона във Формула 1 усложняват допълнително живота на Мерцедес, заради слабостите, които W15 има в бързите завои.
Още след втория старт за годината в Джеда шефът на тима Тото Волф заяви, че колата има „фундаментален проблем“, визирайки поведението ѝ в бързите криви. А освен в Джеда такива преобладават още в Мелбърн и Япония. Във вчерашната квалификация на „Сузука“ Ръсел се класира едва девети, докато неговият съотборник Люис Хамилтън ще потегли седми, въпреки обещаващото представяне на двамата в тренировките.
В Мерцедес се борят с фундаментални проблеми в бързите завои
„Мисля, че в първите две части на квалификацията направихме добри обиколки. Но в крайна сметка колата ни не е толкова конкурентна тук, колко би била на други писти. Ние знаехме това още преди уикенда.
„Това е трета поредна писта, на която има основно бързи завои, а това е нашата слабост. Просто календарът е такъв. Видяхме, че в Бахрейн бяхме доста по-конкурентни, така че резултатът не е добър.
„Състезанието ще бъде различно. Ще трябва да продължим да работим и да видим как ще се представим на писти, които ще са по-подходящи за нас. Разликите са малки, ще има поне два стопа, на „Сузука“ деградацията винаги е висока, което ти дава стратегически опции, но в края на деня аз очаква малки разлики, каквито видяхме и в квалификацията. Позицията на пистата ще е ключова“, обясни Ръсел.
Хамилтън: Най-добрият баланс на колата от 3 години насам
За щастие на Ръсел, а и на целия екип на Мерцедес, следващите няколко състезания трябва да подхождат повече на W15, тъй като те ще са на писти, на които има малко повече средно бързи и бавни завои, каквито имаше и в Бахрейн в началото на сезона. Следващите пет старта са в Китай, Маями, Емилия-Романя, Монако и Канада, все писти, на които няма толкова много високоскоростни криви.
Снимки: Gettyimages