Макс обясни закачливото радио с инженера си по време на Гран При на Япония

Макс Верстапен обясни закачливата размяна на думи между него и състезателния му инженер Джанпиеро Ламбиази в хода на вчерашната Гран При на Япония.

Към края на първия стинт световният шампион бе попитан дали иска корекция в ъгъла на атака на неговото предно крило при спирането му в бокса. На този въпрос нидерландеца отговори, че може би ще е добре ъгълът да бъде намален с два клика. При тези думи на Верстапен неговият инженер му отговори със следното: „няма да ти казвам казах ти, но разбрах. Благодаря“.

След финала, по време на пресконференцията на първите трима, нидерландецът обясни от къде е тръгнала тази закачлива реплика на неговият инженер. Всичко е започнало по време на червения флаг в първата обиколка, когато двамата са дискутирали какви промени трябва да се направят преди рестарта като Макс е искал едно, а Ламбиази други и се оказа, че инженерът е прав.

Верстапен не срещна особени затруднения и триумфира в Япония
Верстапен не срещна особени затруднения и триумфира в Япония

„Имахме дискусия и той ме попита дали съм сигурен, че искам да направи това, аз бях сигурен, но се оказа, че греша, а той беше прав. Но по един начин това ме мотивира повече, защото аз се опитвам да съм постоянен без да му викам, въпреки че балансът не е оптимален. Ние сме в страхотни отношения и те дават резултат“, обясни Верстапен.

Макс: Нямаше как да стане по-добре
Макс: Нямаше как да стане по-добре

Той също така разкри, че промени в настройките на колата му между третата тренировка и квалификацията са му позволили да спечели полпозишъна и състезанието след това, тъй като са му дали по-добро усещане.

„До квалификацията не бях доволен, но ние направихме няколко промени. Не мога да изпадам в детайли, но промените ми помогнаха днес, защото колата беше по-приятна за каране и по-лесна за контролиране“, заяви световният шампион.

А размяната на реплики между него и Ламбиази в хода на състезанието не бе подмината и от моторспорт съветника на Ред Бул доктор Хелмут Марко. Бившият пилот определи отношенията между двамата като „стара женена двойка“, но подчерта, че тази динамика носи много успехи.

„Отново виждаме старата женена двойка. Преди рестарта имаше доста дълга дискусия как да бъде настроено предното крило. Макс настоя и Джанпиеро беше много доволен, когато се оказа, че той е бил прав.

„Макс и инженерът му са много опитни, заедно и с дата инженера. Те знаят какво да правят и какво обича Макс. Малко или много това беше правилното решение, трябваше да направим само малка корекция по време на първия пит стоп“, каза доктор Марко.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички