Гледай на живо

Национална Лига Футзал: Амиго Северозапад - ССК "ИУ" ВАРНА

Офертата на новия спортен доставчик на Бундестима е рекордна, негативни реакции в Германия

Офертата на новия спортен доставчик на Бундестима е рекордна, негативни реакции в Германия

Новината, че от 2027 г. до 2034 г. националния отбор на Германия вече ще бъде обличан от американската компания Nike, а сътрудничеството с Adidas приключва след повече от 70 години, логично е най-горещата тема в страната.

“Билд” съобщава подробности около сделката. Според тях офертата на Nike e била двойно по-голяма от досегашния договор с Adidas - около 100 млн. евро на година, което е рекордна сума за договор с национален отбор. В нея са включени бонуси, свързани с успехите, продажби на фланелки, екипировка и т.н. Като организация с нестопанска цел и поради големите си финансови проблеми Германският футболен съюз не може да отхвърли офертата на Nike.

От Адидас са опитали всичко до последната минута, за да задържат договора си с германския национален отбор. Изпълнителният директор  на компанията Бьорн Гулден лично е посетил централата на Германския футболен съюз във Франкфурт в сряда и е представи окончателната оферта, като в момента Adidas плаща 50 млн. евро годишно. Тя обаче е била отхвърлена.

Германия изненадващо сменя доставчика на екипировка за националния отбор
Германия изненадващо сменя доставчика на екипировка за националния отбор

Изпълнителният директор на Nike Джон Донахю заяви: “Това беше забележително екипно усилие и чудесно доказателство, че когато Nike покаже най-доброто от себе си, никой не може да ни победи. За нас е чест и привилегия да си партнираме с Германската футболна федерация от 2027 г". Донахю добави, че Nike е демонстрирал способността си да превърне германския отбор отново в "глобална марка", а футболистите - в "глобални герои".

Междувременно много от феновете в Германия изразиха негодуванието си от решението на местния футболен съюз. Негативна реакция към промяната дойде и от правителствени фигури във федералната република. Министърът на здравеопазването Карл Лаутербах пише в социалните мрежи: “Спонсор на фланелките на националния отбор вече няма да е Adidas? Вместо това американска компания? Мисля, че това е грешно решение, когато търговията унищожава традицията и част от дома”.

Към критиките се присъединява и министър-президентът на Бавария Маркус Зьодер: “Националният отбор играе в три ленти. Това беше толкова ясно, колкото, че топката е кръгла и мачът продължава 90 минути. Историята на успеха започва през 1954 г. с незабравимата победа на световното първенство, която връща самочувствието на страната ни. Ето защо е погрешно, тъжно и неразбираемо, че тази история трябва да приключи сега”.

Последвайте каналите ни в:

Carlsberg "Домът на Феновете" е новата секция на Sportal.bg за игри. С регистрацията си Вие ще можете да персонализирате Вашето съдържание и да участвате в нашите игри за страхотни награди.

Регистрирай сe

Снимки: Imago

Още от Футбол свят

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти