Главният мениджър на проекта на Дукати в MotoGP Луиджи Дал'Иня намекна, че в кралския клас има „двоен стандарт“ при оценяването на успехите на отделните марки.
Думите на италианеца се основават на промените в правилата за отстъпките от ограниченията за развитие, които бяха приети в края на миналата година. Според тях Дукати ще има най-големи ограничения в своята работа, докато Априлия, КТМ, Хонда и Ямаха ще имат доста по-голяма свобода. Двете японски марки ще са с най-големи привилегии, тъй като през последните години изостанаха твърде много и не са конкурентни на европейските марки.
Ясен е пътят как Ямаха и Хонда да догонят Дукати в MotoGP
За Дал'Иня проблемът обаче не идва от компромисите, които бяха направени за Хонда и Ямаха. Той недоволства от факта, че Априлия и КТМ също получиха по-голяма свобода, въпреки че не изостават чак толкова много от Дукати.
Дукати: С новите правила не можем да си позволим грешки
В тези привилегии, които Априлия и КТМ имат, влизат правото за повече тестове, но само с тестовите пилоти, както и правото да използват в общо шест старта пилоти с „уайлд кард“. Хонда и Ямаха пък ще могат да използват и титулярните си пилоти в честните тестове. Освен това те ще могат да развиват двигателите си в хода на сезона, да ползват повече двигатели и да правят повече промени по аеродинамките на обтекателите. Всички това се прави с цели събиране на разликите и по-оспорвани състезания в челото на колоната.
Дукати планира подобрения по Desmosedici GP24
„Нека да кажем, че не искаме да говорим за определени точки от правилата за отстъпките. Ние бяхме готови да подпишем първото предложение на Дорна, което щеше да помогне само на Хонда и Ямаха. Това беше приемливо за нас, беше балансирано предложение, така че щяхме да го подпишем веднага.
„Но други марки се възползваха от тази възможност и си издействаха предимства, докато ние останахме без нищо. Това ни хареса много по-малко. Настоявахме, но желанието ни всички да изглеждат по-добре ни накара да се съгласим. Изглежда, че в MotoGP и Супербайк, ако Дукати печели правилата са грешни, но когато друг печели, правилата са наред.
„Това много ни смущава. В Супербайк единственият наказан пилот е Алваро (Баутиста). Предишните години, когато други печелеха убедително, никой не казваше, че е заради правилата. Ние се скъсахме от работа, за да стигнем до сегашната си позиция.
„Създаването на мотор от нулата, защото Panigale V4 е напълно различен от своя предшественик, беше голям риск, но той се оправда. Другите карат с 10-годишни мотори. В Супербайк ние се съгласихме да дадем отстъпки на марките с много стари мотори.
„Така че ние не сме против да помагаме на тези, които са в затруднение. Може би един ден ние ще сме в такава позиция, но да наказваш тези, които работят здраво не е много спортсменско“, обясни Дал'Иня.
Снимки: Gettyimages