Ойт Танак е оптимистично настроен за силните страна на колата на Хюндай за Световния рали шампионат (WRC) – i20 N Rally1, но признава, че трябва да я разбере по-добре, за да отключи пълния ѝ потенциал.
Естонецът завърши на четвърта позиция в рали „Монте Карло“, с което стартира сезон 2024 преди две седмици. За него това бе повторен дебют за Хюндай, но още в първите три отсечки той загуби шанс да се бори за по-челно класиране след проблемите със залепващата газ и излитането извън пътя.
Танак ще разполага с по-адаптирана кола за рали "Швеция"
По думите на Танак в тази една година, в която той кара за М-Спорт, автомобилът на Хюндай е претърпял доста сериозни промени и той се нуждае от малко повече време, за да разбере напълно колата.
„Определено бих казал, че колата не е лоша. Очевидно е много конкурентна и има някои силни страни. Някои неща, нека така да го кажем, не ги знаех преди да отидем в Монте Карло. Там имаше много повече асфалт, отколкото на тестове преди състезанието.
„Без нужния опит е много трудно да вземеш правилните решения, но бих казал, че в края на крайщата ние не допуснахме грешки. Колата се държи добре и е много по-близо до оптималния прозорец. Просто трябва да я разбера малко повече, какво и как обича“, обясни Танак.
Естонецът е сочен за един от фаворитите за победата във втория кръг за година, единственото изцяло снежно рали - „Швеция“. Преди състезанието около Умеа той вече направи два тестови дни в подготовката си за надпревара.
„Ще видим как ще сме. Но знаете в тестовете караме по една отсечка с дължина от 4 километра, толкова. В ралитата е много по-различно“, каза естонецът.
Снимки: Gettyimages