Световният рали шампион Кале Рованпера се завръща в WRC за снежното рали „Швеция” в средата на месеца, а участието му в рали „Арктик” този уикенд беше важна част от подготовката за втория кръг от световния шампионат. Разбира се, в ралито, което важи само за финландския шампионат Рованпера и съотборникът му в Тойота Елфин Еванс бързо натрупаха аванс от около 5 минути срещу пилотите, които се борят за националната титла с Rally2 коли.
Но Рованпера получи повреда и спря 1 километър преди финала на последната отсечка, като Еванс го изпревари, но и двамата нямат право да печелят точки за финландския шампионат, така че представянето им не се отразява на резултатите за местното първенство.
Абитебул: Нювил никога не е бил по-силен
Шефът на Тойота Яри-Мати Латвала, който също участва в това рали със своята Селика от група А и завърши 20-и, разказа за проблемите на Кале.
Ожие е горд с представянето си в "емоционалното" рали "Монте Карло"
„Проблемът се оказа теч на масло, в един момент е спаднало сериозно налягането на маслото и Кале е бли принуден да спре – обясни Латвала. – На 1 километър преди финала, а след това Кале е стигнал до края на отсечката само с електрическото задвижване от хибридната система.”
И Ковалайнен ще кара Тойота Ярис Rally2
Според Латвала, в тази повреда няма нищо притеснително за Тойота преди снежната битка в Швеция.
Категоричният Нювил спечели титаничния дуел с Ожие в рали "Монте Карло"
„Тестовият автомобил на Кале беше с части, които са навъртели много километри – уточни Латвала. – За ралитата използваме само нови компоненти. Така че е нормално да се случи нещо такова. Но Кале направи важен тест и сме доволни от представянето на колата.”