61-годишният Карлос Сайнц спечели за четвърти път рали „Дакар”, като постигна тези успехи с автомобили на четири различни марки, което прави постижението му още по-ценно. Матадора, който има и две световни рали титли, няма никакво намерение да спира и се очаква да преговаря с Форд и Тойота, за да кара и догодина в „Дакар” след оттеглянето на Ауди.
Съотборникът на Карлос в Ауди Стефан Петерханзел изказа интересно предположение за бъдещето на испанеца. Стефан е легенда на рали „Дакар”, той е пилотът с най-много победи, но 46-ото издание на състезанието се оказа много тежко за него и французинът остана без шансове за победа в 48-часовия шести етап, а в последния етап получи повреда в двигателя.
„След проблемите, които ни сполетяха, единственото, което можехме да направим беше да помагаме на Карлос – обясни Стефан пред вестник Marca. – Карахме зад него, а той се справи отлично. Сайнц е истински боец, с всяка година става по-трудно да се бори, но той го прави, и то на най-високо ниво. А тази година направи едно много чисто състезание. Но съм разочарован от моя резултат.”
Льоб: Нямаше как да се борим с Ауди
Петерханзел призна, че не знае дали 46-ото издание на рали „Дакар” ще е последното за него, въпреки че Ауди закрива програмата си за маратонските офроуд надпревари.
Петерханзел с етапна победа №50, Сайнц излезе начело
„Честно казано, още не знам – заяви Стефан. – Все още не съм решил. Първо искам да видя какви възможности ще има за догодина.”
Льоб с повреда, Сайнц печели рали „Дакар”
Легендарният пилот, който има 14 победи при мотоциклетите и автомобилите в рали „Дакар” допълни, че преди три години, в началото на програмата на Ауди, никой не е вярвал, че екипът ще се бори за победата.
Сайнц донесе историческа победа на Ауди в рали “Дакар”
„Дори ние, пилотите, не вярвахме, че можем да се борим за победата в рали „Дакар” – призна французинът. – Не беше ясно дали това рали ще е подходящо за електрифициран автомобил. През първата година видяхме, че електрическата система работи, през втората година двамата с Карлос допуснахме грешки в дюните, а за 2024 беше ясно, че всичко е готово. Карлос нямаше нито един проблем с колата. Да, отне време, но Ауди използва много сложни технологии в рали „Дакар”.
Брабек: Искам още победи в рали „Дакар”
Петерханзел също така разкри, че не му тежи, че трябва да помага на съотборниците си, както стана тази година със Сайнц.
Ал-Атия си тръгна със скандал от рали “Дакар”
„Много пъти аз съм бил лидерът на отбора, както при мотоциклетите, така и при колите – допълни французинът. – Знаех, че ако имам проблем, съотборниците ми ще ми помогнат. Хора като Нани Рома, Сирил Депре или Давид Кастера са карали като мои сенки цели етапи. Това е отборният дух. Сега аз го направих с удоволствие, харесва ми да работя с Карлос, съотборници сме в различни отбори от 8 или 9 години, изпитваме взаимен респект. Той е перфектен професионалист и това дърпа тимът напред, за мен беше удоволствие и чест да му помогна. Искам да се оттегля с победа, да видим дали ще стане, но ако бях на мястото на Карлос, сега щях да се пенсионирам.”