Миналогодишният победител в рали “Дакар” Насер Ал-Атия си тръгна със скандал от състезанието, след като отпадна два пъти за два дни заради повреди и след това обяви, че “повече не иска да седне в колата”, като говореше за прототипа Hunter на Продрайв.
46-ото издание на рали “Дакар” започна зле за Насер, който още в първия етап загуби 25 минути спрямо лидерите, а надеждите му за шеста победа в състезанието угаснаха, след като колата му получи сериозни поражения при едно тежко приземяване в 48-часовия шести етап, проведен на 11-12 януари.
Екстрьом спаси лидерството на Сайнц в рали “Дакар”
В понеделник Ал-Атия спря заради повреда в двигателя в осмия етап, вчера стартира в деветия етап, но малко след началото повреда в окачването го принуди да се върне в бивака. Вчера вечерта Насер официално се оттегли от ралито, а основателят на Продрайв Дейвид Ричардс призна, че е говорил с него в опит да го успокои.
Брабек взе десетия етап, все по-близо е до победата в рали “Дакар”
Проблемът обаче надхвърля тазгодишното издание на рали “Дакар”, тъй като Ал-Атия вече подписа да е пилот на Дачия при влизането на румънския производител в офроуд надпреварите, включително и “Дакар”, като програмата на марката ще се изпълнява точно от Продрайв. Другата голяма звезда на Дачия ще е 9-кратният световен рали шампион Себастиен Льоб, който също кара за Продрайв и все още се бори за победата в рали “Дакар”.
“Съжалявам, но не искам да се кача отново в тази кола - обясни вчера Ал-Атия. - Вече съм го решил, просто дойдох да ви благодаря и довечера се прибирам вкъщи. Тази година, в рали “Дакар” научих нещо, което никога няма да се случи отново.”
И Насер Ал-Атия ще кара за Дачия в рали "Дакар"
Бъдещето на Ал-Атия в Продрайв и съответно в Дачия остава несигурно, а звездата от Катар напусна Тойота, с които спечели миналата година, за да е съотборник на Льоб. Интересното е, че в Тойота Ал-Атия беше този, който имаше най-малко технически проблеми и тогава обясняваше, че стилът му на пилотиране го пази от инциденти и поражения по колата.