Рали „Монте Карло” (25-28 януари), с което стартира новият сезон в Световния рали шампионат (WRC) ще е първото рали за Николай Грязин с български лиценз. Руснакът смени Токспорт със Ситроен Рейсинг и ще го гледаме със Ситроен С3 Rally2 вместо с Шкода Фабия.
Грязин и новият му съотборник Йоан Росел вече направиха тестове преди рали „Монте Карло”, а Николай говори пред Sportal.bg за първото му състезание с български лиценз.
Общо 70 заявки за рали "Монте Карло", Rally1 колите ще са 8, Грязин ще се бори за точки
„През 2024 планираме да участваме във всички европейски ралита в WRC и ще се опитаме да стартираме в едно състезание извън Стария континент, а ако имаме възможност и се налага, да караме и в още едно от далечните, например рали „Япония” – заяви Грязин. – Сега започваме с „Монте Карло”, след това на снега в „Швеция” и после на макадам и асфалт.”
Грязин ще кара за България, за да си спаси сезона в WRC2
Миналата година Грязин завърши първи в WRC2 в рали „Монте Карло”, но беше наказан с 5 секунди след финала за излизане от трасето и пресичане на един завой, като контестацията дойде от Ситроен и настоящият му съотборник Йоан Росел. Дали обаче Николай ще може отново да се бори за победата в WRC2 в най-известното рали в света?
Официално: България ще има представител в WRC2
„Мисля, че да – сравнително уверено отговори пилотът. – Няма да е лесно, но се надявам, въпреки че още свиквам с новата за мен кола, но ще направя каквото мога. Ако е хубаво времето, рали „Монте Карло” е сред любимите ми ралита, тъй като е по-лесно. Срещу Росел и другите пилоти няма да е лесно, но съм сигурен, че цял сезон ще се борим един срещу друг, надявам се за победи и за титлата.”
Грийнсмит остава верен на Шкода и за сезон 2024 в WRC2
Грязин е сред най-бързите пилоти на макадам в WRC2 в последните години, но също така успя да еволюира по много интересен начин с поредица участия в асфалтови състезания и мина в групата на универсалните пилоти, които са в челото на всякакви настилки.
Сами Паяри ще кара с Тойота в WRC2
„Сега харесвам повече асфалтовите ралита – заяви Грязин. – В началото на кариерата ми карах основно на макадам и съм бърз в макадамовите ралита, но сега асфалтът ми подхожда повече. На макадам можеш да импровизираш, да си като артист зад волана, а на асфалт знаеш скоростта, с която трябва да минеш в завоя, къде да спреш и къде да ускориш и това е. Много харесвам бързите макадамови ралита, затова и „Финландия” е любимото ми състезание.”
Бърз французин се връща в WRC2
Грязин избягва въпросите, свързани с това защо се е отказал от неутралния си статут под шапката на ФИА, който използва в последните две години. А руските и беларуските пилоти и отбори загубиха правото да използват флаговете, химните и гербовете на своите страни след нападението на Русия и Беларус срещу Украйна.
Още един силен пилот остава в WRC2
Но за сезон 2024 балтийските държави, Финландия и Япония, както най-вероятно и Полша обявиха, че няма да допускат руски пилоти в своите състезания, а това щеше сериозно да промени календара на Грязин и той започва годината с български лиценз.
7 ралита в нашия шампионат за 2024 година
Снимка: профил на Николай Грязин във Фейсбук