Николай Грязин пред Sportal.bg: Ще преследваме победата в рали „Монте Карло”

Николай Грязин пред Sportal.bg: Ще преследваме победата в рали „Монте Карло”

Рали „Монте Карло” (25-28 януари), с което стартира новият сезон в Световния рали шампионат (WRC) ще е първото рали за Николай Грязин с български лиценз. Руснакът смени Токспорт със Ситроен Рейсинг и ще го гледаме със Ситроен С3 Rally2 вместо с Шкода Фабия.

Грязин и новият му съотборник Йоан Росел вече направиха тестове преди рали „Монте Карло”, а Николай говори пред Sportal.bg за първото му състезание с български лиценз.

Общо 70 заявки за рали "Монте Карло", Rally1 колите ще са 8, Грязин ще се бори за точки
Общо 70 заявки за рали "Монте Карло", Rally1 колите ще са 8, Грязин ще се бори за точки

„През 2024 планираме да участваме във всички европейски ралита в WRC и ще се опитаме да стартираме в едно състезание извън Стария континент, а ако имаме възможност и се налага, да караме и в още едно от далечните, например рали „Япония” – заяви Грязин. – Сега започваме с „Монте Карло”, след това на снега в „Швеция” и после на макадам и асфалт.”

Грязин ще кара за България, за да си спаси сезона в WRC2
Грязин ще кара за България, за да си спаси сезона в WRC2

Миналата година Грязин завърши първи в WRC2 в рали „Монте Карло”, но беше наказан с 5 секунди след финала за излизане от трасето и пресичане на един завой, като контестацията дойде от Ситроен и настоящият му съотборник Йоан Росел. Дали обаче Николай ще може отново да се бори за победата в WRC2 в най-известното рали в света?

Официално: България ще има представител в WRC2
Официално: България ще има представител в WRC2

„Мисля, че да – сравнително уверено отговори пилотът. – Няма да е лесно, но се надявам, въпреки че още свиквам с новата за мен кола, но ще направя каквото мога. Ако е хубаво времето, рали „Монте Карло” е сред любимите ми ралита, тъй като е по-лесно. Срещу Росел и другите пилоти няма да е лесно, но съм сигурен, че цял сезон ще се борим един срещу друг, надявам се за победи и за титлата.”

Грийнсмит остава верен на Шкода и за сезон 2024 в WRC2
Грийнсмит остава верен на Шкода и за сезон 2024 в WRC2

Грязин е сред най-бързите пилоти на макадам в WRC2 в последните години, но също така успя да еволюира по много интересен начин с поредица участия в асфалтови състезания и мина в групата на универсалните пилоти, които са в челото на всякакви настилки.

Сами Паяри ще кара с Тойота в WRC2
Сами Паяри ще кара с Тойота в WRC2

„Сега харесвам повече асфалтовите ралита – заяви Грязин. – В началото на кариерата ми карах основно на макадам и съм бърз в макадамовите ралита, но сега асфалтът ми подхожда повече. На макадам можеш да импровизираш, да си като артист зад волана, а на асфалт знаеш скоростта, с която трябва да минеш в завоя, къде да спреш и къде да ускориш и това е. Много харесвам бързите макадамови ралита, затова и „Финландия” е любимото ми състезание.”

Бърз французин се връща в WRC2
Бърз французин се връща в WRC2

Грязин избягва въпросите, свързани с това защо се е отказал от неутралния си статут под шапката на ФИА, който използва в последните две години. А руските и беларуските пилоти и отбори загубиха правото да използват флаговете, химните и гербовете на своите страни след нападението на Русия и Беларус срещу Украйна.

Още един силен пилот остава в WRC2
Още един силен пилот остава в WRC2

Но за сезон 2024 балтийските държави, Финландия и Япония, както най-вероятно и Полша обявиха, че няма да допускат руски пилоти в своите състезания, а това щеше сериозно да промени календара на Грязин и той започва годината с български лиценз.

7 ралита в нашия шампионат за 2024 година
7 ралита в нашия шампионат за 2024 година

Снимка: профил на Николай Грязин във Фейсбук

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички