Световният шампион в MotoGP за 2021 година заяви, че не очаква да се бори за втората си титлата в кралския клас в хода на сезон 2024, въпреки промените, които се случват в Ямаха в момента.
По думите на французина философията на японския тим относно развоя на мотора все повече започва да се доближава до мисленето на европейските марки (Априлия, Дукати и КТМ), които са неизменно са в челото в последните години. Той обаче е на мнението, че М1 изостава твърде много от останалите машини, за да може Ямаха толкова бързо да заличи пасива си.
Куартараро: Ямаха има още малко време, за да ме задържи
„Да, аз мисля, че те променят манталитета си и той става по-европейски, което аз наистина искам, за да развиваме мотора по-бързо. Мисля, че периодът от февруари до юли ще бъде много важен. Тези месеци ще са ключови за развитието на мотора, бързото въвеждане на подобрения и за манталитета на Ямаха.
„Мисленето в Ямаха се променя много, смята, че те работят по по-добър начин. Колко време ще отнеме, за да може всичко да сработи? Не знам. Но се радвам, че те работят усилено и дано догодина да можем да се борим за титлата. Не очаквам това да се случи през тази.
„Естествено това е моята водеща цел, но ние трябва да сме обективни. Няма как от тази позиция изведнъж да започне да се борим за титлата. Но смятам, че можем да сме по-близо и да работим за следващата година, ще видим какво ще стане през 2025“, обясни Куартараро.
Ясен е пътят как Ямаха и Хонда да догонят Дукати в MotoGP
През новия сезон той ще има нов съотборник в лицето на Алекс Ринс, който пристига в Ямаха след една годината в лагера на Хонда, където положението също не е розово преди началото на новата кампания. Двата японски производителя завършиха миналата година с доста сериозен пасив и именно това принуди организаторите да променят правилата за развитие в полза на японските тимове.
Ринс, Винялес или Милър, кой първи ще пренапише историята на MotoGP?
През новия сезон те ще имат правото да използват повече двигатели в рамките на годината, да развивата агрегатите в хода на сезона и да имат повече подобрения по предната аердинамика. Освен това те ще имат правото да използват повече пъти пилоти с „уайлд кард“, както и да разчитат на състезателните си пилоти по време на частните тестове, а не само на тестовите си такива.