Шефът на тима на Тойота в Световния рали шампионат (WRC) Яри-Мати Латвала прогнозира много оспорван сезон в битката за световната титла догодина. Кале Рованпера, който стана световен шампион през 2022 и 2023, ще се състезава с ограничена програма през 2024 и така световната титла е вакантна.
Хюндай успя да си върне световния шампион за 2019 Ойт Танак след само една година за естонеца в М-Спорт и двамата с Тиери Нювил ще карат с пълна програма през 2024. За Тойота с пълна програма ще се състезават Елфин Еванс и Такамото Кацута.
Абитебул: Ще има абсолютно равенство между Танак и Нювил
„През следващия сезон разпределението на силите ще е по-различно, тъй като за първи път двама от нашите топ пилоти ще карат по половин сезон – обясни Латвала. – И ние, и Хюндай имаме по двама пилоти с пълна програма, но те разполагат с двама силни пилоти, които ще се борят за титлата.”
Рованпера обясни защо избра да кара с ограничена програма през 2024 година
С оглед на представянето им до момента Еванс е единствената надежда на Тойота за световната титла, тъй като Кацута все още не е на нивото на Рованпера, Ожие и уелсеца.
Еванс няма да пропусне рали “Монте Карло”
„Може би Така все още не е готов да се бори за титлата – призна Латвала. – Така че остава Елфин. Затова и за мен за догодина основната ни цел ще е титлата при конструкторите. Но ако успеем да спечелим и титлата при пилотите, това ще е огромен бонус за нас.”
Тойота: Еванс може да стане световен шампион
Финландецът обаче се постара да не натоварва още от сега Еванс с очакванията на тима в битката за титлата.
Ойт Танак тества Хюндай на сняг
„Не можем да стоварваме цялото напрежение върху Елфин – поясни Латвала. – Когато в тима има двама силни пилоти, които се борят помежду си, това засилва напрежението между тях и в отбора. Сега при нас ситуацията е малко по-различна и не искаме да поставяме пилотите ни под напрежение.”
Снимки: Gettyimages