Ръководителят на отбора на Ферари Фредерик Васьор още веднъж разясни, че в Скудерията няма пилот №1 и Шарл Леклер и Карлос Сайнц се радват на равен статут. По думите на французина, който пое управлението на италианския тим в началото на годината, това ще се запази и през следващия сезон 2024.
Според него състезанието в Сингапур, което беше спечелено от Сайнц, е перфектният пример за отборната работа във Ферари. На „Марина Бей“ испанецът потегли първи, докато Леклер стартира трети, но с меките гуми прескочи Джордж Ръсел в спринта до първия завой.
Защо се бавят договорите във Ферари?
Това позволи на Скудерията да контролира разликите в челото на колоната и в крайна сметка това беше ключово за успеха на Сайнц. Надпреварата на „Марина Бей“ беше единственото състезание, което не беше спечелено от Ред Бул през 2023 година.
Сайнц: Победата в Сингапур показва, че можем да се справяме с напрежението
„През този сезон много ясно показахме, че третираме двамата си пилоти еднакво. Помня как преди година седях в същата стая и отговарях на тонове въпроси дали Шарл ще е №1 и Карлос №2.
„Няколко пъти показахме, мисля, че Сингапур беше най-яркият пример, когато Шарл се съгласи да стартира с меките гуми, за да прескочи Джордж и да го блокира. Когато помолихме Шарл да намали, за да може Карлос да се откъсне напред, той го направи. Двамата свършиха страхотна работа тогава.
„Нашата сила не е в това, че имаме един водещ пилот. Ние имаме двама пилоти, които вършат добра работа. Карлос беше много силен веднага след лятната пауза и имаше великолепни състезания на „Монца“ и в Сингапур.
„Те се отразиха позитивно и на Шарл, който завърши годината много силно. Аз ще продължа да работя в тази посока. Не искам да имам един добър пилот и един, който не е толкова добър.
„Ние имаме две коли и двама пилоти. Едно от хубавите неща на нашия сезон беше, че те спечелиха почти еднакъв брой точки. И догодина ще им давам еднаква свобода при избора на стратегии за състезанията“, коментира Васьор.
Снимки: Gettyimages