Астън Мартин и Мерцедес са използвали отделни врати във въздушния тунел в Бракли

Астън Мартин и Мерцедес са използвали отделни врати във въздушния тунел в Бракли

Отборът на Мерцедес е принудъл този на Астън Мартин да използва отделни врати докато двата отбора са делили въздушния тунел в Бракли през последните години, това беше потвърдено от пърформънс директора на тима от Силвърстоун Том Маккълоу.

Както е известно през последните години Астън Мартин трябваше да използва чужд въздушен тунел, докато приключи конструкцията на новия си такъв в новата си база. Именно поради тази причина британският екип използва съоръжението на Мерцедес, което са намира на само няколко километра от централата на Астън Мартин.

В Астън Мартин очакват по-оспорвани битки в челото догодина
В Астън Мартин очакват по-оспорвани битки в челото догодина

„ФИА има много стриктни правила и извършва много инспекции и прочие. Доминик Харлоу (главният технически одитор на ФИА за Формула 1) идва и посещава отборите. Но за нас с Мерцедес беше напълно затворено за един отбор и отворено за другия. Използвахме различни врати за достъп и различни хора водеха сесиите.

„Така че от гледна точка конфиденциалността нашата връзка с Мерцедес беше много силна. Работата на ФИА е да след точно за това“, обясни Маккълоу.

Темата за колаборацията между отборите излезе на преден план в края на годината най-вече заради отборите на Алфа Таури и Ред Бул. Двата екипа, които са собственост на Ред Бул, не крият, че работят много близо един с друг, а догодина това ще бъде още по-изявено.

ФИА ще изработи нова рамка за колаборацията между отделните отбори
ФИА ще изработи нова рамка за колаборацията между отделните отбори

През 2024 Алфа Таури ще закупува възможно най-много компоненти от своя по-голям брат. Това ще е нещо като завръщане към началните години на собствеността на Ред Бул на Алфа Таури (тогава Торо Росо). Между 2006 и 2008 екипът от Фаенца въобще не създаваше собствен автомобил, а използваше или по-стара версия на този на Ред Бул, или направо същият болид.

През 2009 обаче клиентските коли бяха забранени и сега отборите могат да закупуват само отделни компоненти от свои конкуренти. Сред частите, които могат да бъдат купени са скоростните кутии и предното и задното окачване.

Браун се притеснява за връзката между Алфа Таури и Ред Бул
Браун се притеснява за връзката между Алфа Таури и Ред Бул

„Тези правила се промениха през годините. Може би като двойка отбори те не са се възползвали максимално от тях до сега.

„ФИА може да поиска да провери всички по време на инспекциите. Те правят много инспекции и ти трябва да си прозрачен при тях. Сигурен съм, че те ще следят изкъсо динамиката между Ред Бул и Алфа Таури, защото тя вече прикова вниманието.

„Отстрани изглежда, че Алфа Таури сами си развиват аеродинамиката. Но като цяло има едно събиране на философиите. Може би те ще купят всичко, което им е позволено и ще стартират от там.

„Те използват един и същ въздушен тунел, сигурно и едни и същи компютърни симулации. Така че има шанс, ако дизайните им са сходни, те да започнат да работят заедно, за да се подобряват“, заяви Маккълоу.

Следвай ни:

Снимки: Imago

Още от Моторни спортове

Виж всички