Ръководителят на отбора на Ред Бул посочи сезон 2021 във Формула 1 като пример, с който да илюстрира защо доминацията на „биковете“ през 2024 година не е гарантирана, въпреки предимството им през изминалалата кампания.
В хода на сезон 2023 Ред Бул спечели 21 победи в 22 състезания, като в много от тях преднината на „биковете“ беше мяко казано отчайваща за техните съперници. Това кара много експерти да смятат, че и догодина Ред Бул ще доминара, най-вече поради факта, че имаше лукса още в средата на лятото да насочи всичките си ресурси към разработката на RB20.
Вижте рекордите, които Макс Верстапен подобри през 2023 година
Хорнър обаче не е в този списък, посочвайки случилото се с Мерцедес през 2021 година като идеалния пример как една доминантна кампания, каквато тимът от Бракли имаше през 2020, може да бъде последвана от доста по-различна такава. Тогава обаче имаше и една промяна в правилника, свързана със задния край на подовете на колите, която засегна много повече Мерцедес, отколкото Ред Бул, което спомогна и за близостта между двата тима през сезон 2021.
Доктор Марко: Верстапен не е достигнал върха на възможностите си
„През 2020 Мерцедес имаше най-доминантната си година и все пак ние ги победихме през 2021. Видяхме как на определени писти конкурентите ни са близо до нас и съм сигурен, че колоната ще се събере, въпреки малката промяна в правилата.
„Стабилни правила винаги водят до смаляване на разликите. Не мисля, че ще можем да повторим сезона, който имахме, но се надявам да можем да приложим наученото от RB19 в разработката на RB20, за да създадем кола, която да ни позволи да защитим титлите“, каза Хорнър.
Ред Бул плаща повече от 7.4 милиона, за да участва във Формула 1 догодина
Той също така коментира и единственото загубено състезание от Ред Бул през 2023 година, това в Сингапур. По думите на британеца това поражение е подействало мотивиращо на неговия тим, защото му е напомнило, че има за какво още да се бори.
„Не, подейства ни мотивиращо, защото ни напомни, че има за какво още да се борим и ни показа колко бързо могат да се променят нещата. Сингапур беше изключение. Още от третия уикенд за сезона ме питахте дали ще спечелим всички състезание.
„Да спечелим 21 от 22 старта е невероятно. За Макс да води повече от 1000 обиколки, да спечели 19 състезания, да подобрим рекорда на Макларън от 1988, рекорда на Себ (Фетел) от 2013 – съотношението на победите и процентите, които той постигна. Тази кола ще остане в историята като една от най-успешните въобще“, обясни Хорнър.
Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!
Снимки: Gettyimages