С новината от вчера, че Дженерал Мотърс, съответно Кадилак влизат в списъка с доставчиците на задвижващи системи във Формула 1 от сезон 2028, Майкъл Андрети и американският автомобилен гигант направиха така, че шефовете на световния шампионат да не могат да им откажат влизането в спорта.
Откакто Андрети заяви желанието си да влезе във Формула 1 със собствен тим всеки, който може му поставя препятствия, включително и тези, които нямат право на глас по отношение влизането на нови отбори в спорта - и това са вече участващите отбори.
Дженерал Мотърс ще прави мотори за Андрети във Формула 1
Американската кандидатура издържа внимателния преглед на ФИА, който включва финансови възможности, технически потенциал, база и оборудване, връзки с поддоставчици и спонсори и т.н. Разбира се, отборите, които са против влизането на 11-и тим през цялото време “подсказваха” пред медиите, че Андрети трябва да докаже, че може да допринесе за увеличаването на стойността на спорта и съответно за нарастването на бизнеса, наречен Формула 1.
Кой във Формула 1 иска да раздели Андрети и Кадилак?
И Майкъл Андрети и екипът му го направиха още преди тимът му да е записал и 1 тестови километър във Формула 1. Андрети първо успя да отговори на всички очаквания, включително и финансовите изисквания, след това осигури участието във Формула 1 на най-големия автомобилен производител в Щатите, при това с една от марките, които съществуват от основаването на концерна, а сега успя да осигури и ангажимент на GM да започне да доставя задвижващи системи във Формула 1.
General Motors ще влезе във Формула 1 само с Андрети
След тези публично поети ангажименти от президента на GM вече става неудобно да се пита с какво Андрети ще допринесе за развитието на спорта защото Майкъл вече направи повече от половината отбори, участващи във Формула 1, които едва ли някога ще успеят да вкарат автомобилен производител в спорта.
Колко пари ще загубят другите отбори заради Андрети?
Андрети иска да дебютира във Формула 1 през 2025 и времето за решение намалява, но в интерес на истината времето работи както срещу американската кандидатура, така и срещу самата Формула 1. Защото евентуалното променяне на правилата за влизането на нов отбор, включително и на прага от 200 милиона долара, ще осигури изключително негативен имидж на спорта, което няма как да бъде допуснато от Либърти Медия и ФИА. Да, ФИА, защото Формула 1 световен шампионат на ФИА, а Либърти Медия е собственик на търговските права на спорта, и то за определен период, а не на целия спорт. Всъщност, тази бъркотия относно кой може да участва и кой - не, в спорта, също се дължи на Бърни Екълстоун.