Баная обясни с какъв жокер разполага в битката с Мартин

Преди финалните три кръга за сезона в Малайзия, Катар и Валенсия световният шампион Франческо Баная има аванс от 13 точки пред Хорхе Мартин в битката за световната титла в MotoGP.

В последните седмици инициативата в този дуел определено е в ръцете на Мартин, който демонстрира невероятна скорост. Грешките на испанеца в Индонезия и Австралия обаче не му позволиха да максимизира това си предимство и именно поради тази причина той изостава от Баная, вместо да е пред италианеца.

Хорхе Мартин показа железни нерви и триумфира пред Баная в Тайланд
Хорхе Мартин показа железни нерви и триумфира пред Баная в Тайланд

Освен предимството в генералното класиране Баная има и още едно скрито предимство пред Мартин, което световният шампион определи като „жокер“. Това скрито предимство на Баная е фактът, че той все още не е нарушавал правилата за минимално налягане на предната гума, докато Мартин вече е направил това.

Както е известно от средата на сезона важи правилото, че в поне 50% от състезателната дистанция налягането в предната гума трябва да е над определена стойност. В повечето случаи тази стойност е 1.88 bar-а. Принципно това нарушение на техническите правила би водело до дисквалификация, но тъй като ограничението важи от средата на сезона бе въведена друга система.

Нови правила за гумите в MotoGP от Гран При на Великобритания
Нови правила за гумите в MotoGP от Гран При на Великобритания

При първо нарушение пилотът получава предупреждение, при второ наказание от 3 секунди, при трето санкцията става 6 секунди, а при четвъртото тя достига до 12. В Тайланд преди две седмици бе дадено първото наказание спрямо това правило, а потърпевш бе Алейш Еспаргаро, който бе наказан с 3 секунди. В същото състезание на „Бурирам“ Мартин получи своето официално предупреждение, което означава, че при повторно нарушение ще последва санкция.

Алейш Еспаргаро бе наказан за неправилно използване на гумите в Гран При на Тайланд
Алейш Еспаргаро бе наказан за неправилно използване на гумите в Гран При на Тайланд

„Всички знаем перфектно, че да си под лимита в хода на цялото състезание ти дава голямо предимство в спирането и влизането в завоите. Когато следваш някого става много трудно. Ако се движиш сам и имаш късмет налягането се вдига, но разликата е голяма, ако си с по-ниско налягане, определено помага.

„В това състезание (в Малайзия) е добре да имам подобен жокер, но смятам, че ще е по-добре да се опитам да се възползвам от него в Катар, където ще е по-студено, а и ще е влажно. Така че смятам, че ще имаме полза от това предимство в определена ситуация“, коментира Баная.

В същото време Мартин отхвърли твърденията, че получения в Тайланд страйк ще затрудни борбата му за титлата.

„Е, със сигурност това беше грешка, защото не искаме да сме под минималното налягане. Но поне взех победата и 25-те точки, което беше важното. Другите ми победи бяха с нормално налягане.

„Ние сме много близо до лимита. Ако имам някакви притеснения ще трябва да карам малко повече в слипстрийма и това ще реши проблема“, пошегува се пилотът на Прамак Дукати по време на официалната пресконференция.

От следващата година нарушение на правилото за гумите ще води до директна дисквалификация.

Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!
Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!

Снимки: MotoGP

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички