Латвала обясни защо Рованпера е толкова силен

23-годишният Кале Рованпера спечели световната рали титла за втори пореден път този сезон в WRC и специалистите му предричат бляскаво бъдеще, като го сравняват с най-успешните пилоти в историята Себастиен Льоб и Себастиен Ожие, които имат 9 и 8 титли.

Тази година Кале взе титлата с 3 победи в 12 ралита, което е по-малко в сравнение с 2022, но постоянството му беше непостижимо за съперниците му.

Мениджърът на Рованпера пуснал слуха за оттеглянето му?
Мениджърът на Рованпера пуснал слуха за оттеглянето му?

А шефът на заводския тим на Тойота в WRC Яри-Мати Латвала обясни кои са най-силните страни в представянето на младия му сънародник.

Рованпера с втора поредна титла в WRC
Рованпера с втора поредна титла в WRC

„Кале става все по-бърз на асфалт, което го отличава от финландските пилоти – обясни Латвала. – Преди години Льоб и Ожие бяха най-бързи на асфалт, но сега Кале е недостижим на асфалт, когато вали. Никой не може да поддържа скоростта му, това е показателно за прогреса му.”

Латвала допълни, че Рованпера е напълно наясно къде е лимитът на възможностите на колата.

Тиери Нювил: Кале не е непобедим
Тиери Нювил: Кале не е непобедим

„На мокрия асфалт проблемът е в това какво казват очите на мозъка на пилота – поясни Латвала. – Много е лесно да решиш, че трябва да спреш по-рано. Кале може да спира най-късно от всички останали, дори и да е наясно, че колата му ще се пързаля. В такива случаи Рованпера вярва, че там ще намери сцепление. Много негови колеги не мислят така и спират по-рано. Това е голямата разлика на мокро. На сухо няма как да се получи такава голяма разлика.”

Танак критикува организацията на рали „Централна Европа”
Танак критикува организацията на рали „Централна Европа”

Латвала обясни и излитането на Кале на спирането за един обратен завой в десетата отсечка на рали „Централна Европа” с логиката, която използва Рованпера.

Латвала: С Танак в Хюндай ще ни е по-трудно
Латвала: С Танак в Хюндай ще ни е по-трудно

„В този случай, в зоната за спиране, се оказа, че няма сцепление, това не се отразява на увереността на Кале, то знае, че на следващия завой ще се справи по-добри – допълни финландецът. – Същото е с фракцията по завоите, колата се управлява трудно в калта, но Кале знае, че като даде газ, сцеплението ще се върна.”

Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!
Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!
Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички