Карлос Сайнц призна, че се е смял с глас в хода на Гран При на Япония, след като е видял как пилотите на Мерцедес се опитват да му приложат трика, с който той спечели победата в Сингапур.
Във финалната част на състезанието Карлос догони Джордж Ръсел и Люис Хамилтън, като Ръсел беше доста по-бавен заради износените твърди гуми, с които караше. Той се съпротивлява известно време в дискусията с тима, но след заповед от бокса пропусна напред Хамилтън.
Веднага след това Джордж поиска Хамилтън да не се отдалечава твърде напред, за да може той да използва своята DRS-система зад него и така да има по-висока скорост. Хамилтън, който беше излязъл пети направи това, но съпротивата на Джордж срещу Сайнц, който го атакува с DRS продължи точно един завой.
![Верстапен е имал едно притеснение по пътя към победата на "Сузука"](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/24092023/6f2ba58e-31ed-46ed-a884-e76f774fd1de.jpg?operations=crop(0:6:1024:582),fit(478:270))
Верстапен е имал едно притеснение по пътя към победата на "Сузука"
С използването на DRS-системата точно по този начин Сайнц и Ландо Норис завършиха първи и втори в Сингапур, като това не даде достатъчно възможности на Ръсел и Хамилтън да ги атакуват в края на надпреварата.
![Верстапен се върна на победния път в Япония и донесе титлата на Ред Бул](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/24092023/da337dc3-781d-42cc-95eb-8ef0d9e86d5d.jpg?operations=crop(0:258:4683:2892),fit(478:270))
Верстапен се върна на победния път в Япония и донесе титлата на Ред Бул
„Това беше забавно – обясни Карлос, който в състезанието попита по радиото дали от Мерцедес не се опитват да му приложат неговия номер. – Засмях се в колата, тъй като видях как Люис връща газта в завоя 130R, за да осигури DRS за Джордж. Казах си: Трябва да атакувам Джордж в шикана, ако не успея там да го извадя от състезателната траектория, след това ще е невъзможно да го изпреваря.”
![Хорнър: Феноменален уикенд за Ред Бул](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/24092023/e97cd7c2-851d-4b37-aba0-611aa12e36c8.jpg?operations=crop(0:55:1024:631),fit(478:270))
Хорнър: Феноменален уикенд за Ред Бул
Сайнц направи точно това, за да излезе шести, но си призна, че е можел да не спечели тази позиция точно заради „неговия номер от Сингапур”. Испанецът допълни, че ако Хамилтън е бил зад Ръсел, шансовете на Мерцедес за защита са щели да са по-добри.
![Норис: Стартът ми беше много добър!](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/24092023/6cc9390b-90ce-4829-ac70-950944d7574c.jpg?operations=crop(0:45:1023:621),fit(478:270))
Норис: Стартът ми беше много добър!
„Честно, мисля, че ако Люис беше зад Ръсел, щеше да е по-добре за тях, но пак щях да атакувам, тъй като Джордж така или иначе беше много бавен в S-образните завои и завои 8 и 9. В завои 11 и 13 и двамата бяха бавни, така че можех да ги атакувам няколко пъти.”
![Пиастри: Дълго време ще помня този ден](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/24092023/8ef9e888-8dc4-4fa6-887a-cf19e8eea1e1.jpg?operations=crop(13:56:1024:625),fit(478:270))
Пиастри: Дълго време ще помня този ден
Сайнц обаче уточни, че ако Хамилтън, който беше по-бърз в този момент, е бил зад Ръсел, то той е щял да изпревари и двете коли на Мерцедес.
Снимки: Gettyimages