Гран При на Япония показа, че в състезателно темпо Ферари отстъпва на Макларън, като Ландо Норис и Оскар Пиастри се качиха на подиума, а Скудерията записа 4-о и 6-о място за Шарл Леклер и Карлос Сайнц.
С оглед на деградацията на гумите на SF-23 в италианския тим бяха наясно, че няма как да се състезават по този показател с Макларън и затова идеята беше да се опитат да прескочат поне Норис на старта, след това да се опитат да се съпротивляват колкото се може по-дълго, включително и със стратегията. Но Леклер се забави на старта, но не заради неговата реакция, а защото такива се оказаха настройките на съединителя.
Норис: Стартът ми беше много добър!
Оттам нататък, особено след колата на сигурността темпото на Макларън се оказа твърде добро за това на пилотите на Скудерията, а Сайнц загуби и време заради битката му с Мерцедес.
Пиастри: Дълго време ще помня този ден
Преди втория бокс Леклер вдигна темпото, за да се опита да пресече Пиастри, но от Макларън реагираха адекватно и австралиецът също започна да подобрява времената си като лиши Шарл от тази възможност.
Защо пилотите на Мерцедес разсмяха Сайнц
„Макларън се представиха много силно, но това не е заради това, че караме на „Сузука”, те бяха силни и на „Силвърстоун” – обясни след финала Леклер. – Но ние очаквахме те да са бързи тук. Ако обаче Макларън повторят това си представяне и в Катар, то тогава вече ще стане по-притеснително за нас. Засега обаче нямам основания да се притеснявам.”
Верстапен се върна на победния път в Япония и донесе титлата на Ред Бул
Колата на Макларън имаше ясно изразено предимство срещу SF-23 в първия сектор на „Сузука”, като според Леклер точно оттам е дошла голямата разлика в представянето, която той не може да си обясни.
Снимки: Gettyimages