Подробностите около евентуалните преговори на 8-кратния световен рали шампион Себастиен Ожие с Хюндай стават все повече, за да се смята, че става въпрос за обикновен летен слух.
Според източници от обкръжението на французина, първият контакт между мениджмънта му и Хюндай е бил по време на рали „Сардиния” в началото на юни, а за рали „Финландия” (2-6 август) вече е била готова и офертата към Ожие.
Ожие има договор с Тойота, който изтича в края на 2023 година и досега от двете страни не се чува почти нищо за подновяването му. В края на този сезон изтича и договорът на настоящия световен шампион Кале Рованпера, като вече се появи информация, че мениджърът му преговоря и с Хюндай, а според непотвърдена информация Хюндай може да му предложи 7,5 милиона евро срещу 5 милиона от Тойота.
Латвала: Не вярвам Ожие да отиде в Хюндай
Ако Ожие премине в Хюндай и тимът потвърди до края на септември, че ще използва четири Rally1 коли за сезон 2024, то ще станем свидетели на най-мащабната атака на корейския производител към титлата от времето, когато тимът използваше другия голям шампион Себастиен Льоб.
Латвала: Не вярвам Ожие да отиде в Хюндай
Сирил Абитебул има два силни коза в преговорите с Ожие: явно неограничените или поне впечатляващи финанси на корейския гигант, който подкрепя заводския си тим и предстоящото използване на два жокера за подобряване на i20 Rally1 от 1 октомври. В Световния рали шампионат подобренията по колите са ограничени с т.нар „жокери” – отборите избират кога да ги ползват, за да променят и подобрят отделни компоненти и системи на колата. Промените по автомобила на Хюндай от 1 октомври е ясно, че те няма да имат голямо значение за настоящия шампионат, но на практика ще са част от развитието на i20 Rally1 за сезон 2024.
Хюндай дава 7,5 милиона евро на Кале Рованпера?
Себастиен Ожие ще стартира в следващия кръг от WRC – рали „Акрополис” и може би тогава ще има повече яснота относно плановете му за догодина.
Снимки: Gettyimages