ФИА иска заводски отбори от САЩ и Китай във Формула 1

Президентът на Международната автомобилна федерация (ФИА) Мохамед бин Сулайем разкри, че неговата мечта е в близко бъдеще да види заводски отбори на производители от САЩ и Китай на стартовата решетка във Формула 1.

Изказването на дубаеца идва на фона на продължаващия процес по търсене на нови отбори, които да влязат в спорта между 2025 и 2027. Една от водещите кандидатури на тази на Андрети, която е в партньорство с Кадилак, което в известна степен би изпълнило част от мечтата на Бин Сулайем.

Слух: Кадилак купува тима на Алпин
Слух: Кадилак купува тима на Алпин

„Мечтата ми е да имаме изцяло заводски отбор на производител от Съединените щати и също така бих искал да видя подобен проект от китайски производител. На всички ни е позволено да имаме мечти, но тези са постижими. В Китай живеят 1.4 милиарда човека и повече от 50% от колите, електрическите коли на пътя са китайски. Това е факт, пазарът там е много голям.

„Китайците са много сериозни, когато говорим за електрификация и хибридна технология. Ще ви кажа нещо: промените в двигателите, които ще влязат в сила през 2026 са правилните. Мислите ли, че иначе Ауди щяха да дойдат? Това се случи само заради промените в задвижващите системи, които бяха одобрени.

„Направихме добро за спорта и това отвори вратите за нови производители. Хонда реши да остане, Форд се върна, Ауди ще влезе, а в Порше още мисля. Бих казал, че все още има топлина между Порше и Формула 1“, заяви Бин Сулайем в интервю за motorsport-total.com.

Ауди нае победител в Льо Ман, който да помога с развитието на мотора за Формула 1
Ауди нае победител в Льо Ман, който да помога с развитието на мотора за Формула 1

Новите правила за задвижващите системи, които ще влязат в сила през 2026 година ще продължат да разчитат на 1.6-литровите V6 турбо-хибридни моторите, които се използват от 2014 година насам. Тогава обаче хибридната система ще бе опростена, чрез премахването на MGU-H компонента, и ще бъде направена много по-мощна. От 2026 година 50% от мощността на задвижващата система ще се генерира от електромоторите, а останалите 50% от двигателя с вътрешно горене.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички