Васьор разказва за развитието на Ферари през сезона

Новият шеф на Ферари във Формула 1 Фредерик Васьор е убеден, че Скудерията намалява изоставането си от Ред Бул в хода на сезон 2023, макар и да не дава най-убедителния пример за това.

“Разликата с Ред Бул се свива, в Саудитска Арабия бяхме на една обиколка от Ред Бул, а в Австрия финиширахме на 20 секунди от тях”, обясни французинът пред италианската версия на Motorsport.com.

Васьор коментира по интересен начин развитието на преките съперници на Ферари в хода на сезон 2023, в началото на който стана ясно, че Скудерията няма да може да се бори с Ред Бул, а по-скоро ще се участва в битката за второто място.

От Ферари отрекоха слуховете за Албон
От Ферари отрекоха слуховете за Албон

“Макларън започнаха да постигат прогрес от Барселона насам - отбеляза Васьор. - Може би тогава не се видя това много ясно, тъй като Норис имаше контакт с друг автомобил в третия завой. Развитието на колата не се ограничава само до промените по пода или крилата. Но е истина, че зад Макс и Ред Бул има група от четири отбора, които са събрани в 0,2 секунди и разликите в представянето идват от настройките на всяка конкретна писта и представянето на пилотите. Друга важна част от играта са грешките, които се допускат.”

Васьор каза как ще продължи развитието на Ферари
Васьор каза как ще продължи развитието на Ферари

Французинът не пожела да потвърди, че развитието на Скудерията изостава с три месеца от първоначалния план за сезона.

Ферари си набеляза заместник на Сайнц
Ферари си набеляза заместник на Сайнц

“Не знам дали може да се определи, че са точно три месеца - е мнението на шефът на Ферари. - Но определено изостанахме. Не става въпрос само за чисто представяне на пистата, стана нещо, което се отрази на увереността на пилотите в колата. Когато пилотът влезе в завой и усети загуба на аеродинамично притискане, изчезва баланса на колата, появява се недозавиване и т.н. Ние нямаме постоянство в представянето на автомобила на пистата, обиколка след обиколка губим по малко от представянето ни. Добавяме аеродинамично притискане, това е най-лесният начин, но това се отразява на възможностите ни на отделните писти.”

Сайнц: На финала бях като пушечно месо
Сайнц: На финала бях като пушечно месо

Васьор коментира и представянето на двамата пилоти на тима Шарл Леклер и Карлос Сайнц.

“Шарл и Карлос не използват едни и същи настройки, но разликите между тях са много малки. Така че, това, че Сайнц предпочита кола, която недозавива, а Леклер - такава с презавиване, са преувеличени - обясни Фредерик. - Леклер е способен на изключителни неща, понякога той прави неща, за които нямам обяснение как са се случили. Шарл винаги мисли за победата. Колата ни изостава от тази на Ред Бул, но Шарл постоянно мисли как да спечели. В определени ситуации натиска твърде много, действа по-агресивно и рискува да направи повече грешки. Моята работа е да го насочвам в правилната посока, ако възможностите на колата ни са за второто място, трябва да се борим за второто място. Карлос е много постоянен, справя се малко по-добре от Шарл по отношение на темпото, не прекрачва границата, но не може да постигне върховете на Шарл, когато Леклер печели квалификации. Но понякога е много близо до него. Сайнц ограничава сериозно грешките и е винаги на ниво.”

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички