Шефовете на Формула 1 обмислят да направят още една промяна във формата на спринтовите уикенд в шампионата. Тя обаче ще бъде въведена през 2024 година, когато отново ще има шест спринтови уикенда.
Спринтовите уикенди бяха променени за този сезон, като вече резултатите от спринтовата надпревара нямат касателство към стартовата решетка в същинското състезания. Вместо това двете надпревари имат отделни квалификации, като тази от петък важи за неделния старт, а съботният ден е изцяло посветен на спринта.
Официално: Формула 1 с нов формат за спринтовите уикенди
Според запознати идеята, която ще се дискутира между шефовете на отборите в Белгия след две седмици е петъчната квалификация да важи за спринта, който да бъде изместен в съботната сутрин. Съботният следобед пък ще бъде запазен за традиционната квалификация, която ще определя стартовата решетка за основното състезание в неделя.
Промениха правилника за спринтовите квалификации във Формула 1
По този начин квалификацията ще запази своето традиционно място в съботния следобед и ще се провежда по едно и също време във всеки един уикенд. Според някои това ще задържи интереса на традиционалистите, които не са големи привърженици на спринтовия формат.
Спортният директор на MotoGP: Никой не може да каже, че Ф1 е по-лесна за разбиране
„Трябва да анализираме този аспект – заяви главният изпълнителен директор на Формула 1 Стефано Доменикали. – Мисля, че рискът е свързан по-скоро с лоялните ни феновете, които си имат изградени навици, а не с новите фенове, които са по-отворени към промените. Но за сега няма новини относно формата. Ние искаме да утвърдим бройката от шест спринта на годината и да запазим навиците на верните ни фенове.“
Италианецът също така разкри, че ще предложи на отборите да бъде въведена специална награда, която да се дава на всеки пилот, който спечели двете квалификации и двете състезания в рамките на спринтовия уикенд. Първият пилот, който постигна това беше Макс Верстапен, който беше над всички в Австрия по-рано този месец.
„На срещата на Комисията за Формула 1 в Белгия е подобно на „Големия шлем“. Това е когато един пилот спечели двата полпозишъна и двете състезания да бъде припознат за спорното си постижение по някакъв начин“, каза Доменикали.
За момента тази идея е само в зародиш, но въпросната награда надали ще включва допълнителни точки за генералното класиране.
Снимки: Gettyimages